بزرگترین رخداد قرآنی کشور 26 مهرماه در گیلان آغاز می‌شود
کد خبر: 3526505
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

بزرگترین رخداد قرآنی کشور 26 مهرماه در گیلان آغاز می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست هم‌اندیشی ستاد راهبری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن از برگزاری این مسابقات در 26 مهرماه به میزبانی استان گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، نشست هم‌اندیشی ستاد راهبری برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه سازمان اوقاف در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: اصل برگزاری مسابقات قرآن کریم در کشور برعهده سازمان اوقاف است اما حضور و نقش‌آفرینی سایر دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی، می‌تواند کمک مؤثری در برگزاری هرچه باشکوه‌تر سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان گیلان ایفا کند.
وی گفت: درگیر کردن این دستگاه‌های در استان گیلان به‌عنوان معین به طور مسلم در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مسابقات مؤثر خواهد بود و در این مورد بحث یک دستگاه و نهاد خاص مطرح نیست، چراکه برگزاری این مسابقات یک امتیاز بزرگی برای گیلان است که یک استان می‌تواند از صفر تا صد مسابقات را برگزار کند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به برخی تغییرات در نحوه برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان گیلان خاطرنشان کرد: در طول برگزاری مسابقات قرآنی گیلان حداقل 6 مراسم و افتتاحیه و اختتامیه برگزار خواهد شد و این می‌طلبد که مسئولان در سطح ملی و استانی به صورت گسترده در آن حضور داشته باشند.
وی با تأکید بر لزوم استفاده از طرح‌های نو برای حضور گسترده مردم در سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در استان گیلان اظهار کرد: در این ارتباط تلاش شده است تا طرح‌ها و دکورهای فاخر قرآنی و متناسب با این مسابقات انتخاب و مورد استفاده قرار گیرد.
وی تأکید کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از مسابقات قرآن به صورت شبانه‌روزی در استان گیلان کارهای جهادی و جانمایی‌های لازم درخصوص حضور مستابقین، داوران و عوامل اجرایی به‌عمل آمده است.
حجت‌الاسلام حسینی، دایر شدن غرفه‌های قرآنی برای کودکان، نوجوانان و جوانان را از دیگر ویژگی‌های مسابقات قرآنی استان گیلان دانست.
حجت‌الاسلام عادلی، رئیس اداره اوقاف استان گیلان نیز در این نشست ضمن ابراز خوشنودی از برگزاری مسابقات سراسری قرآن و با اشاره به دغدغه‌های موجود برای برگزاری بزرگترین رخداد قرآنی کشور خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد با تقسیم کار و درگیر کردن سایر دستگاه‌های استان این اتفاق بزرگ قرآنی در استان گیلان به نحو احسن برگزار شود.
گفتنی است سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به‌عنوان بزرگترین رویداد قرآنی کشور هر ساله در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود که امسال این دوره از مسابقات روز 26 مهرماه افتتاح و به مدت یک هفته با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهر رشت برگزار خواهد شد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۹ - ۱۱:۳۵
0
0
اینکه کی گفته اوقاف بشه متولی برگزاری مسابقات هم مهمه. واقعا کی گفته؟ و این سازمان ربطش با مسابقات تخصصی قرآن چیه؟
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۶/۰۹ - ۱۲:۵۹
چون تنها سازمانی هست که بدون توجه و بودجه دولتی می تونه این رخداداد رو به سرانجام برسونه وگرنه تمام نهادها وابسته به دولت هستند هرساله ان مقوله بودجه رو مطرح م کنند دیگه
captcha