حمایت از منشور توسعه فرهنگ قرآنی در برنامه ششم توسعه
کد خبر: 3526711
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
آزادی‌خواه خبر داد:

حمایت از منشور توسعه فرهنگ قرآنی در برنامه ششم توسعه

گروه سیاسی: به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اعضای این کمیسیون مصوباتی در رابطه با برنامه ششم توسعه در حوزه حمایت از فعالیت‌های قرآنی داشتند که از جمله آنها می‌توان به موضوع منشور توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با آخرین مصوبات این کمیسیون درباره بندهای قرآنی برنامه ششم توسعه اظهار کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی علاوه بر بررسی و تصویب مواد فرهنگی برنامه ششم توسعه پیشنهادهایی را در این حوزه مطرح و بررسی کردند که بخشی از این پیشنهادات مربوط به حمایت و توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی بود.

وی افزود: یکی از مواردی که پیشنهاد و به برنامه ششم توسعه اضافه شد، موضوع بیمه فعالان قرآنی بود که مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت و به تصویب رسید؛ بر این اساس در کنار بیمه فرهنگیان، فعالان قرآنی نیز می‌توانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

آزادی‌خواه حمایت از منشور توسعه فرهنگ قرآنی را از دیگر مصوبات کمیسیون فرهنگی عنوان کرد و گفت: مورد دیگری که به برنامه ششم اضافه شد موضوع حمایت از منشور توسعه فرهنگ قرآنی بود؛ این مورد شامل حال تمام مؤسسات و مراکز قرآنی که تحت پوشش وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارند، می‌شود.

وی درباره پیشنهاد و مصوبه دیگر کمیسیون فرهنگی مبنی بر توسعه فضاهای مذهبی شامل مساجد و نمازخانه‌های بین‌ راهی نیز گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون فرهنگی، دولت در اجرای برنامه ششم توسعه ملزم شد که در تمامی مجموعه هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز اقامتی، محلی تحت عنوان مسجد یا نمازخانه تأسیس و ایجاد کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: همچنین دولت ملزم شد ظرف دو سال ابتدایی اجرای برنامه ششم توسعه در روستاهای بالای صد خانوار، روحانی مستقر کند.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از پیشنهادهایی که کمیسیون فرهنگی مطرح کرد، الحاق بندی به ماده 23 برنامه ششم بود که این بند به حمایت از تشکل‌های دینی مربوط بود که بخشی از این تشکل‌ها مربوط به مجموعه‌های قرآنی مردم‌نهاد می‌شود.

captcha