تفکیک جنسیتی در دانشگاه به معنای پرده کشیدن بین زن و مرد نیست
کد خبر: 3526885
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
آیتالله العظمی سبحانی:

تفکیک جنسیتی در دانشگاه به معنای پرده کشیدن بین زن و مرد نیست

گروه حوزه‌های علمیه: قدم‌هایی که برای تفکیک دانشگاه برداشته شده خوب است اما تفکیک دانشگاه به این معنا نیست پرده بین زن و مرد باشد بلکه برای هر جنسی دانشگاه مجزایی ساخت تا علم هویت پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ‌آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی امروز 10 شهریور در دیدار دو تن از معاونان وزیر علوم، گفت: باید رشته‌هایی در دانشگاه تاسیس شود که گره‌ای  از کار جامعه بازکند که اگر غیر از این باشد جر خسارت چیز دیگری عاید کشور نخواهد شد.
این مرجع تقلید تاکید کرد: درس‌ها و رشته‌های دانشگاهی منحصر به مباحثی شود که یا به درد جامعه بخورد یا به درد عقاید مردم چرا که در غیر این صورت، ضرر و زیان برای نظام و جامعه به همراه خواهد داشت.
این مفسر قرآن افزود: دانشگاه‌هایی که پولی هستند تنها فایده آنها زیاد کردن مدرک است و این مسئله برای جامعه مشکل ایجاد می‌کند، بنابراین باید رشته هایی ترویج شود که از هر لحاظ مشکلی از دردهای جامعه را از بین ببرد.
آیت الله سبحانی به جمله رئیس جمهور مبنی بر ایجاد شغل برای 75 میلیون نفر اشاره کرد و گفت: این حرف رئیس جمهور امکان‌پذیر نیست زیرا نمی‌شود برای همه انسان‌ها شغل ایجاد کرد بلکه باید به فکر راه حل بود و راهکار این است که باید شغل‌ها را برای دو جنس زن و مرد تقسیم کرد، سه چهارم آن برای مردها  و یک چهار آن برای زنان باشد و در این صورت برای همگان شغل ایجاد می‌شود.
این مرجع تقلید اظهار کرد: باید زنان شغل‌هایی داشته باشند که از هر لحاظ متناسب با آنها باشد.
آیت‌الله سبحانی با بیان این که اگر همه زنان مشغول کار بیرون باشند، فرزندان تربیت دینی و مادری پیدا نمی‌کنند گفت: باید  فعالیت‌های زن و مرد طوری باشد که با اخلاق و عفت آنها مربوط باشد و به تربیت فرزندان لطمه نزند.
ایشان افزود: قدم‌هایی که برای تفکیک دانشگاه برداشته شده خوب است اما تفکیک دانشگاه به این معنا نیست پرده بین زن و مرد باشد بلکه برای هر جنسی دانشگاه مجزایی ساخت تا علم هویت پیدا کند.
آیت الله سبحانی در پایان افزود: اگر دانشگاه‌ها مجزا نشوند، علم هویت پیدا نخواهد کرد؛ زیرا این دو جنس به جای اینکه به علم بیاندیشند به مسایل دیگر ممکن است گرایش پیدا کنند.
captcha