متسابقین در جریان آیین‌نامه مسابقات قرار گیرند
کد خبر: 3526958
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

متسابقین در جریان آیین‌نامه مسابقات قرار گیرند

گروه فعالیت‌های قرآنی: ناظر سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در مرحله استانی در کرمانشاه گفت: در رابطه با سطح مسابقات باید به سابقه گذشته نگاه و در این خصوص به‌صورت علمی سطح را بررسی کنیم.

منصور آقامحمدی، ناظر سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در مرحله استانی در کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفت: در رابطه با سطح مسابقات باید به سابقه گذشته یک نگاهی بکنیم و ببینیم در سال‌های گذشته چه اتفاقاتی افتاده و امسال در جریان مسابقات وقتی به‌صورت علمی بررسی می‌کنیم ببینیم چه اتفاقی افتاد.
وی افزود: هم در حوزه داوری و متسابقین و فنی باید این سطح مورد بررسی قرار بگیرد درخصوص مسابقات در رابطه با سطح، روند رو به رشد است حالا یا خود متسابقین در این خصوص تلاش می‌کنند و یا جلسات سنتی قرآن کاری را برای آن‌ها انجام می‌دهد.
آقامحمدی تصریح کرد: سطح مسابقات بر مبنای عملکرد متسابقین سنجیده می‌شود و باید دید در فاصله مسابقات استانی تا کشوری و یا مسابقات کشوری تا بین‌المللی و یا مسابقات شهرستانی تا استانی چه اتفاقاتی می‌افتد.
سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: در رابطه با سنجش سطح مسابقات براساس موارد یادشده و نظر داوران تصمیم‌گیری می‌شود که باید در این خصوص از نظرات استفاده کنیم.
وی مبنای دیگر در رابطه با بررسی سطح مسابقات را در جریان بودن متسابقین از آیین‌نامه مسابقات دانست و گفت: بسیاری از متسابقین از آیین‌نامه مسابقات اطلاعی ندارند و این خود یکی از دلایل پایین آمدن کیفیت مسابقات است.
آقامحمدی اظهار کرد: اساتید به شکل کارگاهی متسابقین را توجیح کنند اما روند مسابقات نشانگر از تلاش متسابقین دارد و ما باید مدیریت کنیم.
captcha