برگزاری محفل انس با قرآن توسط نوجوانان طرح «اسوه» + عکس و صوت
کد خبر: 3526977
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
در حرم امام(ره) صورت گرفت؛

برگزاری محفل انس با قرآن توسط نوجوانان طرح «اسوه» + عکس و صوت

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاریان نوجوان طرح آموزشی – تربیتی «اسوه»، شب گذشته در حرم امام راحل(ره) و در حضور حمیدرضا احمدی وفا به برگزاری محفل انس با قرآن پرداختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شب گذشته، پس از نماز مغرب و عشاء قاریان نوجوان طرح آموزشی – تربیتی «اسوه» با حضور در حرم امام راحل(ره) اقدام به اجرای تلاوت و برپایی محفل انس با قرآن کردند.
حمیدرضا احمدی وفا، قاری بین‌المللی، میهمان ویژه این محفل نورانی بود که مدیریت جلسه را برعهده داشت و به ارائه نکاتی در مورد تلاوت هر یک از قاریان می‌پرداخت.
این جلسه ابتدا با تلاوت سوره‌های شمس و حمد توسط علیرضا بازیاری از استان بوشهر آغاز شد. احمدی وفا در مورد تلاوت وی گفت: ردیف‌خوانی را خوب اجرا کردید، اما با تغیر دادن مقام و ورود به مقام حجاز، پرده صوتی بالاتر از حد استاندارد رفت و موجب تکلف در خواندن شما شد.
احمدی وفا در مورد تلاوت‌های استاد عبدالباسط افزود: به این علت که تلاوت ایشان خطی است، باید از ابتدا تا انتهای تلاوت ایشان را به صورت کامل تقلید کرد و اگر به صورت پراکنده تقلید شود، قاری ارتقای لحنی پیدا نخواهد کرد.
بیگی، قاری دیگری بود که آیاتی از سوره نحل را خواند، احمدی وفا در مورد اصول تلاوت تصریح کرد: نباید اصول تلاوت مصری از دست برود و برای این کار تقلید از اساتیدی مانند احمد شبیب، شحات انور و مصطفی اسماعیل لازم است.
شیروی از اصفهان دیگر قاری نوجوانی بود که آیاتی از سوره انبیاء را تلاوت کرد، احمدی وفا با توجه به سن این قاری که در حال ورود به دوران بلوغ بود گفت: در این مواقع با تکلف‌هایی مواجه هستید که نمی‌شود برای آن کاری انجام داد، لذا نباید به صدا فشار آورد و باید به خواندن پرده‌های بم و متوسط اکتفا کرد، اگر قاریان نوجوان به این نکته توجه نکنند ممکن است جهر صدا از بین برود و صدا مهموس بشود.


تلاوت آیاتی از سوره اسراء توسط علیرضا سلیمی از قم، احمدی وفا را به یاد دوران نوجوانی‌اش انداخت. وی در تحلیل این تلاوت گفت: اگر تحریرها خیلی سریع اجرا شوند، حالت ویبره پیدا می‌کنند و این هم خوب نیست و موجب خروج لحن می‌شود. در تلاوت لازم نیست زیاد تحریر بزنیم.
در این قسمت از برنامه نوبت به حجت‌الاسلام شهبازی رسید. وی در مورد شخصیت امام که برگرفته از آیات قرآن بود به سخنرانی پرداخت و با اشاره به نظر دو جوان لبنانی در مورد امام در ایران تصریح کرد: این دو جوان به من گفتند: ما امام خمینی(ره) را از خانه‌‌‎اش که در آن زندگی می‌کرد می‌شناسیم، نه حرم ایشان.


پایان‌بخش این محفل نورانی تلاوت آیاتی از سوره فرقان و قارعه توسط قاری بین‌المللی، حمیدرضا احمدی وفا بود که با تشویق حاضران همراه شد.
تلاوت حمیدرضا احمدی وفا
کد
دریافت
علیرضا بازیاری
کد
دریافت
علیرضا سلیمی
کد

دریافت


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۱۸ - ۰۲:۰۱
0
0
کاش فایل صحبتهای حاج آقا را هم مي گذاشتید ظاهرا حرفای خوبى زده كه شما فقط حرف دو جوان لبنانی را گذاستید
captcha