امر به معروف و نهی از منکر؛ واجب فراموش شده
کد خبر: 3527553
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
مقدمی عنوان کرد:

امر به معروف و نهی از منکر؛ واجب فراموش شده

گروه اندیشه: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: به علت تهاجم فرهنگی بی‌امان دشمنان در همه حوزه‌ها و غفلت مردم، گرد غربت بر چهره امر به معروف نشسته و این فریضه الهی به یک واجب فراموش شده در جامعه مبدل شده است.

حجت‌الاسلام علی مقدمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، با اشاره بر ضرورت ترویج امر‌ به‌ معروف و نهی‌ از منکر، خاطرنشان کرد: روحانیون به واسطه نقش تبلیغی خود در جامعه در ترویج این فریضه الهی نقش به سزایی دارند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون باید تمام توان خود را در جهت اشاعه فرهنگ و فریضه امر‌ به‌ معروف و نهی‌ از منکر در جامعه به کار گیرند، اظهار کرد: ترویج آموزه‌های دینی در جامعه، به‌‌‌ویژه در بین نسل جوان، راهگشای مشکلات و چراغ راه زندگی آنهاست.

این مسئول با اشاره به اینکه جامعه‌ای که در راستای انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر حرکت کند یقینا رستگار می‌شود، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است.

وی با اشاره به نشستن رنگ غربت بر چهره این فریضه الهی، یادآور شد: امروزه به علت تهاجمات فرهنگی بی امان دشمنان در همه حوزه‌ها و غفلت مردم، گرد غربت بر چهره امر به معروف نشسته و این فریضه الهی به یک واجب فراموش شده در جامعه مبدل شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با اشاره به فرمایش امام باقر (ع) در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امام باقر (ع) می‌فرماید: «إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ سَبِيلُ الْأَنْبِيَاءِ وَ مِنْهَاجُ الصُّلَحَاءِ فَرِيضَةٌ عَظِيمَةٌ بِهَا تُقَامُ الْفَرَائِضُ وَ تَأْمَنُ الْمَذَاهِبُ وَ تَحِلُّ الْمَكَاسِبُ وَ تُرَدُّ الْمَظَالِمُ وَ تُعْمَرُ الْأَرْضُ وَ يُنْتَصَفُ مِنَ الْأَعْدَاءِ وَ يَسْتَقِيمُ الْأَمْرُ»؛ « امر به معروف و نهى از منكر راه و روش پيامبران و شيوه صالحان است و فريضه بزرگى است كه ديگر فرايض به واسطه آن بر پا مى‏ شود، راه ‏ها امن مى‏ گردد و درآمد ها حلال مى‏ شود و حقوق پايمال شده به صاحبانش برمى‏ گردد، زمين آباد مى‏ شود و (بدون ظلم) حق از دشمنان گرفته مى‏ شود و كارها سامان مى‏ پذيرد».

captcha