طرح قرآنی بیان نور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود
کد خبر: 3528501
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

طرح قرآنی بیان نور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود

گروه سلامت: طرح قرآنی بیان نور از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در قالب تفسیر و تدبر در قرآن کریم در این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عطااله امیدواری، رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری طرح قرآنی بیان نور در این دانشگاه خبر داد.

وی هدف از اجرای این طرح را ورود به حوزه مفاهیم، معنا، درک و فهم هر چه بیشتر آیات نورانی وحی و زمینه سازی جهت عمل و انس بیشتر با قرآن دانست و گفت: در این طرح از منابع سخنرانی و تفاسیر صوتی دکتر انصاری به عنوان منبع آموزشی استفاده شده و آزمون در اواخر پاییز سال جاری و بصورت آنلاین برگزار می‌شود.

امیدواری ادامه داد: پس از اجرای موفق طرح‌های نوای نور یک و دو و در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ معارف قرآنی و توسعه و گسترش آموزش‌های قرآن در سطح واحدهای تابعه دانشگاه، مقرر شد تا فاز سوم طرح انس با کلام وحی در قالب تفسیر و تدبر در قرآن کریم و با عنوان طرح بیان نور در سطح استان، اجرایی شود.

رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به این موضوع که مراحل اول و دوم طرح نوای نور مختص به آموزش و یادگیری روخوانی، روان‌خوانی و تجوید قرآن کریم بود عنوان کرد: با توجه به اینکه تدبر و درک تفسیر کلام نورانی قرآن، بدون تسلط و آشنایی به روخوانی و روان‌خوانی آیات قرآن امکان پذیر نیست، این طرح در ادامه سلسله آموزش‌های پلکانی قبلی صورت می‌گیرد تا سیر تکاملی آموزش‌های قرآنی از روخوانی و تجوید به مراحل فهم قرآن کریم و تدبر و تفسیر، تکمیل و ارتقاء پیدا کند.

امیدواری با یادآوری این موضوع که حضور در این طرح دارای امتیاز آموزشی است، اظهار کرد: این طرح دارای فازهای مختلفی چون تفسیر سوره‌های حجرات، حدید و سایر سوره‌های قرآن کریم است که متناسب با حجم بسته آموزشی و ویژگی‌های آن سوره، ساعت آموزشی متفاوتی به آن دوره تعلق می‌گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اولویت شرکت در این طرح با کارشناسان و مدیران فرهنگی مراکز و فعالان قرآنی و مذهبی، برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت، فرماندهان پایگاه‌های مقاوت بسیج، رابطان ستاد اقامه نماز، رابطان امر به معروف و نهی از منکر و نیز مسؤولان اجرایی طرح انطباق مراکز است و در مراحل بعد نیز امکان استفاده عموم کارکنان پیش بینی شده است.

این قاری ممتاز کشور یادآور شد: سی دی های این منابع در قالب یک نرم افزار جامع و فشرده توسط دانشگاه خریداری شده و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان و واجدین شرایط این طرح قرار می‌گیرد.

گفتنی است، ثبت نام این طرح جهت واجدین شرایط، صرفا از طریق مراجعه به رابطان آموزش ضمن خدمت واحدها و از روز ۱۶ شهریور ماه جاری تا ۱۵ مهر ماه به مدت یک ماه انجام می‌گیرد.

captcha