برگزاری مراسم دعای روح‌بخش عرفه در سطح شهر تهران+ توصیه مرحوم شیخ عباس‌قمی
کد خبر: 3529383
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

برگزاری مراسم دعای روح‌بخش عرفه در سطح شهر تهران+ توصیه مرحوم شیخ عباس‌قمی

کانون خبرنگاران نبأ: مراسم دعای روح‌بخش و پرفیض عرفه در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، همزمان با فرارسیدن نهم ذی‌الحجه؛ روز عرفه و وقوف حاجیان در صحرای عرفات، شیعیان، دعای عرفه را در  مساجد و حسینیه‌ها سطح شهر تهران زمزمه می‌کنند. مرحوم شیخ عباس قمی درباره شب عرفه می‌گوید: «از لیالی متبرکه و شب مناجات با قاضی الحاجات است و توبه در آن مقبول و دعا در آن شب مستجاب است. و کسی که آن شب را به عبادت بسر آورد، اجر و پاداش هفتاد سال عبادت را دارد.»

وی در رابطه با روز عرفه نیز می‌گوید: «روز عرفه از اعیاد عظیمه و بزرگ است، هر چند به اسم عید نامیده نشده و روزی است که حق تعالی بندگانش را به عبادت و طاعت فراخوانده و سفره های جود و احسان خود را برای آنها گسترده و شیطان در این روز تحقیر و رانده شده و خشمناک است.»

به همین جهت روز یکشنبه 21 شهریور ماه مصادف با دهم ذی‌الحجه، از ساعت 14 در حسینیه صنف لباس فروشان واقع در خیابان سعدی جنوبی، با سخنرانی منصور ارضی و ابوالفضل بختیاری آغاز می‌شود. مجلس دیگری ساعت 14 در حسینیه هدایت واقع در میدان قیام با سخنرانی و ذکر مصیبت توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان برگزار می‌شود.


مراسمی هم آستان امامزاده صالح(ع) با مداحی محمدرضا طاهری در میدان تجریش ساعت 14:30 برپا می‌شود. مجلس دیگری در هیئت فدایان ولایت علوی واقع در گلزار شهدا بهشت زهرا(س)، قطعه 29 ایستگاه انتظار با مداحی حسین سازور ساعت 15 شروع می‌شود.

مراسمی هم در هیئت رزمندگان غرب تهران واقع در خیابان آزادی، غرب بزرگراه یادگار امام(ره) مهدیه امام حسن مجتبی(ع) ساعت 14:30 با مداحی سعید حدادیان برگزار می‌شود. بنابراین گزارش مجلس دیگری در هیئت بیت‌الرقیه(س)  واقع در انتهای خیابان پنجم نیروی‌ هوایی ساعت 16 با سخنرانی و ذکر مصیبت حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی‌نژاد برپا می‌شود.


مراسمی هم در مصلی بزرگ امام خمینی(ره)  واقع در خیابان شهید بهشتی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر و مداحی میثم مطیعی ساعت 15:30 برگزار می‌شود.


مجلس دیگری هم در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرری واقع در خیابان فداییان اسلام سه راه ورامین ساعت 15 حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی به ایراد سخن و رضا پور احمد و مجتبی رمضانی به ذکرمصیبت می‌پردازند.


مراسمی هم در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن شهرری واقع در انتهای خیابان شهید رجایی نرسیده به بیمارستان هفت تیر ساعت 15 حجت‌الاسلام والمسلمین دارستانی سخنرانی این مجلس و حیدر خمسه به ذکر مصیبت می‌پردازد.


بر اساس گزارش ایکنا، رضا بکایی در میدان امام حسین(ع)  ساعت 15:30 به قرائت دعا عرفه و ذکر مصیبت می‌پر دازد.
مراسمی هم در حسینیه شهدای بسیج واقع در بزرگراه بسیج، خیابان شهید رحیمی ساعت 14:30 محمد فراهانی دعای عرفه زمزمه می‌کند.
مجلس دیگری در هیئت روضة‌العباس(ع) واقع در پیروزی، نبش کریمشاهیان حسینیه جوانان حسینی(ع) ساعت 14  ذاکر اهل‌بیت حسین سیب‌سرخی، دعای عرفه را قرائت و به ذکر مصیبت می‌پردازد.
مراسمی هم در هیئت سائلین‌الزهرا(س) واقع در بلوار شهید اشرفی‌اصفهانی، ورودی غربی اتوبان حکیم، مسجد اباعبدالله ساعت 15 مهدی توکلی سخنران مجلس و محمد نوروزی و سعید قربانی این دعا را زمزمه می‌کنند.
براساس این گزارش هئیت‌الزهرا دانشگاه شریف  واقع در خیابان آزادی مسجد دانشگاه صنعتی شریف ساعت 15  با نوای حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان برگزار می‌شود.



مجلس دیگری هم در هیئت عبدالله بن حسن(ع) واقع در خیابان دولت، بین دیباجی و قنات کوچه حسینیه، حسینیه حضرت علی و زهرا(علیهم‌السلام) ساعت 15 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال موسویان و مداحی حنیف طاهری این مراسم آغاز می‌شود.

مراسمی هم در مسجد جامع حضرت قاسم بن الحسن(ع) واقع در شمال تقاطع بزرگراه شهید محلاتی(آهنگ) و امام علی(ع) ساعت 15 حسین شمسایی این دعا را قرائت می‌کند.
مجلس دیگری در مسجد دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب ساعت 14  بانوای دلنشین حجت‌الاسلام والمسلمین رجائی تهرانی  برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود: در آستان مقدس امامزاده سید اسماعیل(ع) هم ساعت 15 دعای روح‌بخش عرفه برگزار می‌شود.
علیرضا برومند

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۲۱ - ۱۳:۴۰
0
0
ممنون از اطلاع رسانیتون، خوب بود.
captcha