اجرای 83 برنامه فرهنگی و هنری در دهه ولایت و امامت در تبریز
کد خبر: 3530242
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
حجت‌الاسلام حمیدی خبر داد:

اجرای 83 برنامه فرهنگی و هنری در دهه ولایت و امامت در تبریز

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری 83 عنوان برنامه در همزمان با دهه ولایت و امامت در تبریز توسط شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز روز سه‌شنبه 23 شهریورماه در نشست خبری تبیین برنامه‌های شهرداری تبریز در دهه ولایت و امامت گفت: یکی از اقدامات مهم پیامبر بزرگ اسلام، موضوع غدیر است که متاسفانه پس از رحلت پیامبر به فراموشی سپرده شد و تنها تعداد محدودی از یاران حضرت علی (ع) پیام غدیر را حفظ کردند.

وی افزود: اگر پیام غدیر را مطرح نکنیم، پیامدهای بدی برای جهان اسلام در پی خواهد داشت، همانطور که فراموش شدن آن، حادثه عاشورا را رقم زد.

وی گفت: خوشبختانه شیعیان و مردم وفادار مسلمان، پیام غدیر را دریافت کرده‌اند و خدا را شکر زیر نظر ولایت فقیه، شاهد امنیت، آرامش، اتحاد و همبستگی در بین تمام مسلمانان کشور هستیم.

حجت‌الاسلام حمیدی با تشریح برنامه‌های شهرداری تبریز در دهه ولایت و امامت اظهار کرد: تا روز عید غدیر، تمامی سازمان‌ها و شهرداری تبریز، فضاسازی شهر را متناسب با دهه غدیر و موضوع ولایت و امامت ترتیب می‌دهند و پس از آن، شهر را آماده برپایی باشکوه عزاداری سرور و سالار شهیدان خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری با همکاری تمام مناطق و سازمان‌ها، برای این دهه، 83 عنوان برنامه آماده کرده‌ است که تا روز عید غدیر ادامه دارد. علاوه براین، محوریت برنامه‌های صداوسیمای استان نیز موضوع ولایت و امامت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز ادامه داد: در 23 نقطه شهر، برنامه نورافشانی در این ایام خواهیم داشت که هر چقدر به روز عید نزدیک می‌شویم، این برنامه‌ها پررنگ‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: 12 جشن و جنگ شادی در سطح مناطق نیز برگزار می‌کنیم که جشنواره نقاشی برای کودکان، جشنواره ورزشی از عید تا عید ویژه بانوان در پارک‌ها، برنامه‌های اتوبوس شادی و ...، از جمله این برنامه‌هاست.

وی همچنین از برگزاری 14 همایش تبیینی نیز که توسط آن‌ها بتوان پیام غدیر را منتقل کرد، خبر داد.

حجت‌الاسلام حمیدی تأکید کرد: برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده‌های شهرداری، همایش بانوان ولایی در بوستان قرآن، آیین تجلیل از پیشکسوتان دسته‌های عزاداری، برگزاری مراسم‌های مذهبی و ...، از دیگر برنامه‌های شهرداری تبریز در دهه ولایت و امامت است.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی، مسابقه خوشنویسی با موضوع ولایت و غدیر، مسابقه حفظ جزء 30 قرآن برای کودکان، مسابقه  دلنوشته‌ای به حضرت علی (ع)، برگزاری سه عنوان نمایشگاه، برگزاری شب شعر با محوریت غدیر و ... را، دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در این ایام عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما، اعطای هدیه‌ای از سوی شهردار تبریز به نوزادانی که از عید قربان تا غدیر، نامشان به علی مزین می‌شود، است.

حمیدی بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما برای این دهه، برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره خادمین شهر است که در این جشنواره، 500 نفر از کارکنان شهرداری با 2200 اثر در این جشنواره شرکت کردند و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی، استعدادهای مختلفی را کشف کرده‌ایم و در آینده، از ظرفیت‌های آنان استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: برای تجلیل از سالمندان شهرمان، در سالروز جهانی بزرگداشت سالمندان، برنامه‌ نمادینی برگزار می‌کنیم تا فرهنگ ارج نهادن به سالمندان را رواج دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به این‌که بیشتر برنامه‌های این معاونت، محله‌محور است، گفت: بیشترین تمرکز در برنامه‌ریزی‌های ما، روی محتوا است و به دنبال انجام کارهای ویترینی و نمایشی نیستیم و بالای 70 درصد از برنامه‌های ما در مناطق کم‌برخوردار است و برای تمام سلایق و سنین با موضوعات متنوع، برنامه‌های مختلفی طراحی کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که، یکی از بارزترین ویژگی مردم تبریز درطول تاریخ، حب‌الائمه و دلدادگی به مکتب تشیع است و امیدوارم مدیریت واحدی در شهرداری اتفاق بیفتند تا در بحث ثبت و معرفی آثار و میراث معنوی گذشتگان، بتوانیم با همکاری سایر نهادها، موفق عمل کنیم.

حجت‌الاسلام حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که در طول سال برگزار می‌کنیم، در راستای تقویت بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی و ترویج فرهنگ است و رویکرد معاونت فرهنگی و مجموعه شهرداری نیز روی همین موضوع استوار است. 

captcha