پیروی از ولایت مهمترین سفارش فرزند شهیدم بود
کد خبر: 3532076
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
مادر شهید قربانی:

پیروی از ولایت مهمترین سفارش فرزند شهیدم بود

گروه جهاد و حماسه: مادر شهید حسین قربانی در دیدار هفتگی جامعه قرآنی با خانواده ایشان گفت: پسرم در زمان حیاتش مهمترین سفارشی که به ما می‌کرد، این بود که در تمامی مراحل زندگی پیرو ولایت فقیه باشیم چون سعادت دنیا و آخرت ما مستلزم رعایت این امر است.


پیروی از ولایت مهمترین سفارش فرزند شهیدم بود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در دیدار هفتگی جامعه قرآنی امروز، 31 شهریور ماه، از خانواده شهید حسین قربانی بازدید به عمل آمد. شهید قربانی، جوانی غیرتمند از یکی از جنوب‌ترین نقاط تهران(فلاح) به پا خواست و جان خود را برای امام و کشورش فدا کرد. خانواده این شهید پس از گذشت 35 سال با وجود مشکلات فراوان اقتصادی همچنان پای آرمان‌های شهیدشان ایستاده‌اند و پیروی از ولایت را توصیه می‌کنند. گزارش زیر چکیده‌ای از سخنان مادر و خواهر این شهید است.
مادر شهید قربانی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: فرزندم تنها یک شهید نبود بلکه در زندگی واقعی نیز همانند یک شهید زندگی کرد. وی با قرآن محشور بود و مداحی امام حسین(ع) را می‌کرد همیشه از من می‌خواست که دعا کنم تا بتواند به نوعی با فدا کردن جانش ادای دینی به امام حسین(ع) کرده باشد. برای همین وقتی جنگ تحمیلی آغاز شد مشتاقان برای اعزام به جبهه ثبت نام کرد.

وی ادامه داد: جالب است بدانید که من در ابتدا با جبهه رفتن وی موافق نبودم اما وی حرفی به من زد که دیگر نمی‌توانستم با وی مخالفت کنم. پسر شهیدم به من گفت ای مادر در دعاهایت از خدا می‌خواستی که در کربلا بودم تا همه فرزندانت فدای امام حسین(ع) می‌کرد مادر جان امروز همان روز است و تو موظف هستی حسینت را به امام حسین(ع) اهدا کنی.

مادر شهید قربانی تاکید کرد: وی هیچگاه محسناتش را در معرض دید قرار نمی‌داد برای همین تا زمانی که زنده بود من نمی‌دانستم که وی قاری قرآن است تنها بعد از شهادتش بود که فهمیدم وی قرآن تلاوت می‌کند و به بچه‌های کوچک مسجد قرآن یاد می‌دهد. درباره نماز خواندن وی نیز باید بگویم فرزندم به شدت به نماز اول وقت مقید بود برای همین هیچگاه به یاد ندارم که نماز وی قضا شده باشد.

این مادر شهید با بیان اینکه احترام به والدین یکی از دیگر مزایایی اخلاقی شهید قربانی بود، تصریح کرد: فرزند شهیدم هیچگاه با من و پدرش به درشتی و بلندی سخن نگفت و همیشه احترام ما را به جا می‌آورد البته وی برای این کار منتی بر سر ما نداشت بلکه معتقد بود این عمل یک دستور و سفارش قرآنی است.

مادر شهید قربانی درباره ارادات فرزندش به ابا عبدالله(ع) اظهار کرد: پسرم عاشقانه سیدالشهدا(ع) را دوست داشت. برای همین در ایام ماه محرم همیشه در مراسم عزاداری پرچمدار بود؛ در این زمینه خاطره‌ای را بیان می‌کنم فرزند شهیدم وقتی درباره امام حسین(ع) نوحه سرایی می‌کرد خود نیز اشک از چشمانش سرازیر می‌شد برای همین آنچه که می‌گفت مخاطبان را به شدت تحت تاثیر خود قرار می‌داد.

این مادر در انتهای سخنانش تصریح کرد: مهمترین توصیه پسرم در زمان حیات این بود که اگر ما به دنبال سعادت دنیا و آخرت هستیم باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم زیرا باور داشت که امام خمینی(ره) جانشین بر حق پیامبر(ص) است.

در ادامه این مراسم خواهر شهید قربانی نیز در سخنانی بیان کرد: برادر شهیدم 28 آبان سال 42 به دنیا آمد و 16 تیرماه 62 توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.

وی ادامه داد: زمانی که برادرم به شهادت رسید من 5 سال بیشتر نداشتم اما خوب به یاد دارم که وی چه اخلاق مهربانی با خواهرهایش داشت. وی ما را نوازش می‌کرد و همیشه توصیه اصلیش به ما این بود که همانند فاطمه زهرا(س) اخلاق و رفتاری زهرایی داشته باشیم.

این خواهر شهید در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تعاریفی که از برادرم می‌کنم تنها یک ادعا نیست بلکه اگر شما از هر کدام از اهالی کوچه‌ای که خانه ما در آن است، بپرسید آنها از سجایای اخلاقی برادرم به شما خواهند گفت. وی به شدت نسبت به گرفتاری‌های مردم دغدغه داشت برای همین تا آنجا که توان و انرژی داشت سعی می‌کرد نیازهای نزدیکان و همسایگان خود را برآورده کند.

خواهر شهید قربانی در ادامه تاکید کرد: برادرم به شدت خوشرو بود و اعتقاد داشت که حتما یک مومن واقعی باید خنده به لب داشته باشد. برای همین هرگاه که موقعیت پیش می‌آمد با بذله‌گویی خود اهالی خانواده را شاد می‌کرد. این خصیصه مثبت در بیرون از منزل نیز ادامه داشت برای همین است بعد از گذشت 33 سال هنوز هم قدیمی‌های محل از خوش‌اخلاقی‌های برادرم تعریف می‌کنند.

برادرم شهیدم همچنین به روی تحصیل علم تاکید ویژه‌ای داشت. چون معتقد بود اگر می‌خواهیم انقلابمان در سراسر دنیا سرافراز باشد باید جوانانمان از دانش علمی کافی بهره برده باشند.

وی در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد: ما به عنوان خانواده شهید قربانی هیچگاه از نام شهیدمان برای بهره‌های اقتصادی و مادی سود نبرده‌ایم چون معتقدیم برادرمان در راه ابا عبدالله(ع) به شهادت رسید و اجرش را نیز در آخرت از خداوند متعال دریافت خواهد کرد. برای همین برخی مواقع آزار خاطره می‌شویم که عده‌ای تصور می‌کنند ما خانواده شهدا همگی از مزایای ویژه‌ای در تمام امور بهره برده‌ایم.

در انتهای این گزارش رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ نیز در سخنانی کوتاه تاکید کرد: جامعه قرآنی رسالت خود می‌داند که از خانواده شهدا قرآنی دیدار به عمل آورد تا بتواند با این کار ادامه دهنده راه آن بزرگان باشد.

گزارش تصویری مربوط به دیدار را اینجا ببینید.

captcha