فعالیت‌های مساجد به نوجوانان سپرده شود
کد خبر: 3532333
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

فعالیت‌های مساجد به نوجوانان سپرده شود

گروه اجتماعی: امام جمعه سراب اظهار کرد: دانش‌آموزی که مسئولیتی در مسجد به او داده می‌شود، خود را متعلق به مسجد می‌داند و تمام تلاش خود را برای انجام وظیفه‌ای که به او سپرده شده بکار می‌بندد؛ بنابراین ضروری است فعالیت‌های مساجد به دست آن‌ها سپرده شود و هیئت امناء و امام جماعت مدارس نظارت و رهبری را به عهده گیرند.

حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: دانش آموزی که مسئولیتی در مسجد به او داده می‌شود، خود را متعلق به مسجد و مسجد را متعلق به خود می‌داند و تمام تلاش خود را برای انجام وظیفه‌ای که به او سپرده شده بکار می‌بندد، بنابراین ضروری است فعالیت‌های مساجد به دست آنها سپرده شود و هیأت امناء و امام جماعت مدارس نظارت و رهبری را به عهده گیرند.

وی گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌توان کودک را با معنویت آشنا کند، مسجد است و اولین گام به‌سوی نماز و عبادت، قدم نهادن در این مکان می‌باشد.

حجتالاسلام اکرمی، دوران کودکی و نوجوانی را حساس دانست و خاطرنشان کرد: حضور جوانان در مسجد دارای موضوعیتی ویژه است، اما حضور این قشر مستلزم آن است که انسان از اوایل کودکی و نوجوانی با مسجد آشنا شده باشد، بنابراین دوران کودکی و نوجوانی به ‌قدری حساس است که اگر از فرصت آن استفاده نشود و شخص ساخته ‌و پرداخته نشود امکان بازسازی او هیچ‌گاه مثل اول مقدور نخواهد بود، پس والدینی که نسبت به آوردن کودک و نوجوان خود به مسجد مقید باشند حضور آنان را در مسجد در مقطع جوانی تضمین کرده‌اند.

امام جمعه سراب افزود: ائمه جماعات مساجد نیز باید به مدرسه بروند و همکاری ویژه‌ای در مراسم و اعیاد داشته باشند و برای این کار نیز باید سرمایه گذاری ویژه‌ای انجام شود تا هم به مدارس کمک فرهنگی شود و هم حضور کودکان و نوجوانان در مسجد پررنگ‌تر شود.

وی، یادآور شد: برگزاری مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی در مساجد و  شناساندن آثار نماز و حضور در مسجد به فرزندان و با کمک رسانه‌های جمعی، گنجاندن چنین مطالبی در کتب درسی توسط آموزش‌ و پرورش در تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان تاثیرگذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام اکرمی، ضمن ارائه پیشنهادی برای دعوت از نوجوانان به مساجد افزود: پیشنهاد می‌کنم مساجد برنامه مشخصی را برای دعوت از نوجوانان برای مکبری داشته باشند تا عده‌ای آموزش ببینند و به صورت دوره‌ای و نوبتی همه نوجوانان برای این کار در مسجد حضور یابند.

امام جمعه سراب، با اشاره به روش‌های تعلیم در قرآن تاکید کرد: انتخاب امام جماعت جوان، صبور، مشاور و خلاق برای مساجد، تعلیم خانواده‌ها جهت تربیت فرزندان بر محور مسجد و نماز جماعت و تشویق فرزندان با هدایا و جوایز به خاطر شرکت در نماز جماعت و حضور در مسجد از روش‌های تعلیم در قرآن است.

captcha