عدم آشنایی برخی دبیران آموزش و پرورش با قرآن نگران‌کننده است
کد خبر: 3533514
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

عدم آشنایی برخی دبیران آموزش و پرورش با قرآن نگران‌کننده است

حضرت آیت الله علوی گرگانی عدم آشنایی برخی از اساتید دانشگاه و دبیران آموزش و پروش با قرآن کریم را ناراحت کننده دانست و بر افزایش فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها تأکید کرد.

به  گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رسا نوشت: حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی مدیر مؤسسه جامعه القرآن کریم با اشاره به آیه 9 سوره اسراء بیان داشت: این آیه مناسب ترین آیه در زمینه فعالیت های قرآنی است به عبارتی دیگر تربیت جوانان در مسیر قرآن کریم ضروری است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: ضرورت دارد جوانان، پس از آموزش معارف قرآنی وارد جامعه شوند؛ تربیت فرزندان قرآنی بسیار ارزشمند است و فردی که از کودکی با قرآن کریم تربیت شود آیات قرآن کریم در گوشت و خون او آمیخته می شود.
وی با ابراز امیدواری از تربیت جامعه قرآنی بیان داشت: امیدواریم دانشگاه ها و مدارس آموزش و پرورش بیشتر با قرآن کریم آشنا شوند؛ مرکز اصلی فعالیت های قرآنی دانشگاه ها هستند زیرا در دانشگاه تمامی ادیان و گروه های مختلف فعالیت دارند و ما نیز به دلیل عدم آشنایی برخی اساتید و دبیران با قرآن کریم دردمند هستیم.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: اساتید دانشگاه و دبیران باید بدانند هرچه که می خواهند در قرآن یافت می شود و در صورت آشنایی این عزیزان با قرآن کریم است که فرمایشات ائمه معصوم(ع) در این زمینه بروز می کند زیرا در عالم حقیقت پاسخ همه سؤالات در قرآن کریم یافت می شود اما مردم این مطلب را درک نکرده اند.
وی در پاسخ به درخواست مدیر مؤسسه جامعه القرآن کریم مبنی بر شرکت در مراسم افتتاحیه ساختمان مؤسسه جامعه القرآن کریم در گرگان بیان داشت: بنده به دلیل پیشگیری از برخی مشکلات در این گونه مراسمات شرکت نمی کنم.
حضرت آیت الله علوی گرگانی احترام به بزرگان دینی را یک اصل مسلم عنوان کرد و گفت: بنده همواره تلاش می کنم حقوق و احترام بزرگان را رعایت کنم و خود را مقید به این اصل می دانم.

captcha