تقويت روحيه انقلابی؛ هدف از اجرای همايش‌های دفاع مقدس
کد خبر: 3533871
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

تقويت روحيه انقلابی؛ هدف از اجرای همايش‌های دفاع مقدس

کانون خبرنگاران نبأ: سرهنگ پاسدار محمدرضا سليمانی با اشاره به ‌انتقال ارزش‌ها و مفاهيم دفاع مقدس به نسل امروز، گفت:‌ به تصوير كشاندن مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و ايثارگری رزمندگان زمان جنگ و رزمندگان مدافع حرم می‌تواند اقتدار و صلابت نيروهای مسلح را به نسل جوان ارائه دهد.

سرهنگ پاسدار محمدرضا سليمانی، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) در گفت‌وگو با كانون خبرنگاران ایکنا، نبأ در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال به مدت 15 روز در استان برگزار می‌شود كه اختتاميه برنامه‌ها روز 15 مهرماه مصادف با سالروز اولين كنگره شهدای استان و سالروز سفر تاريخی حضرت رهبر معظم انقلاب به استان در سال 1371 است.

همايش‌های استانی به مناسبت هفته دفاع مقدس
وی ادامه داد: برای بزرگداشت اين هفته، 15 همايش استانی و شاخص در نظر گرفته شده كه همايش بزرگ خانواده معظم شهدا و ايثارگران، همايش بزرگ اساتيد، نخبگان، دانش‌پژوهان و ورزشكاران، همايش بزرگ بسيج پيشكسوتان، آزادگان، رزمندگان، جهادگران و بازنشستگان سپاه و نيروهای مسلح، همايش ملی هنرمندان بسيجی، رزمايش روشنگری فرهنگی بسيج از جمله آنهاست.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری، افزود:‌ همچنین از دیگر برنامه‌ها می‌توان به همايش بزرگ نيروهای مسلح و اقوام بختياری و قشقايی استان همزمان با برگزاری يادواره شهدا، ياد بود سردار شهيد ايرج آقابزرگی، یادوراه شهدای دانش‌آموزی و تجليل از خادمان راهيان نور استان، يادواره شهدای دانشويی استان و همايش شركت‌كنندگان در پياده‌روي اربعين حسينی سال 94، همايش طلاب و روحانيون، يادواره شهدای فرهنگيان و همايش بزرگداشت سالروز سفر به يادماندی رهبر معظم انقلاب به استان اشاره کرد.

سلیمانی با اشاره به اجرای برنامه‌های شاخص در هفته دفاع مقدس، بیان کرد: در این ایام 634 عنوان برنامه در نظر گرفته شده است که تعداد 232 عنوان آن برنامه‌های درون‌سازمانی و تعداد 402 عنوان آن نيز از برنامه‌های برون‌سازمان است كه مهم‌ترين آنها را رژه باشكوه نيروهای مسلح كه روز 31 شهريور برگزار شد، عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا، گرامیداشت روز سرباز، پياده‌روی خانوادگی، برپايی خيمه‌های سلامت در ميعادگاه‌های نماز جمعه، شامل می‌شود.

وی افزود: همچنین از دیگر برنامه‌ها می‌توان به صبح‌گاه مشترك، بزرگداشت سالروز شكست حصرآبادان و عمليات ثامن‌الائمه، تجليل از فرمانده‌هان، ايثارگران و رزمندگان، نشست‌های بصيرتی و سبك زندگی ايرانی ــ اسلامی، نشست‌های منتظران موعود و عاشقان ولايت، سركشی از خانواده‌های شهدا و برنامه آبروی محله اشاره کرد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) اظهار كرد: هرساله سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) يكی از عمليات‌های بزرگ و شاخص را بازسازی می‌كند که امسال به مدد خداوند عمليات كربلای پنج را بازسازی خواهيم كرد به گونه‌ايی كه صحنه‌هايی از عاشورا، رشادت‌های شهدای مدافع حرم و ظهور امام زمان(عج) را در قالب برنامه نمايشی با محوريت عمليات كربلای پنج بازسازی می‌كند.

وی در رابطه با نحوه پذيرش آثار و اجرای نمايش‌ها، بيان كرد: ابتدا گروه‌های نمايشی طرح‌های‌شان را به ما ارائه می‌دهند، ما روی آن مطالعه می‌كنيم و با توجه به محوريت نمايش و سابقه كاری گروه نمايش اجازه اجرا را به آن گروه می‌دهيم.

نقاط قوت نمايش‌های استان
سلیمانی اظهار كرد: نقطه قوت نمايش‌های استان در اين است كه از توانمندی‌ها و ظرفيت‌های استانی خودمان استفاده كرديم كه آشنايی كامل نسبت به موقعيت‌ها و شهدای شاخص استان دارند؛ در واقع با کنار هم قرار دادن واقعه عاشورا و دوران دفاع مقدس توانستیم پيوندی بين قيام امام حسين(ع) و انقلاب ايجاد كنیم.

هنرمندان در قالب بسيج در اين نمايش‌ها شركت كنند
دبير ستاد گرامیداشت ششمين سالگرد هفته دفاع مقدس سپاه تصريح كرد: سازمان بسيج هنرمندان يكی از زيرمجموعه‌های سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) در سطح كشور است كه وظيفه آن حمايت، هدايت، پشتيبانی و برنامه‌ريزی برای فعاليت‌های ارزشی جهت تربيت هنرمندان انقلابی است كه يكی از زيرمجموعه‌های اين سازمان انجمن هنرهای نمايشی بسيج است كه با عضويت اكثر هنرمندان‌مان در قالب بسيج برنامه‌های خوبی را در اين راستا توليد می‌كنند.

تأثير همايش‌ها در تقويت روحيه انقلابی
سليمانی در پايان با اشاره به ‌انتقال ارزش‌ها و مفاهيم دفاع مقدس به نسل امروز، گفت:‌ به تصوير كشاندن مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و ايثارگری رزمندگان زمان جنگ و رزمندگان مدافع حرم می‌تواند اقتدار و صلابت نيروهای مسلح را به نسل جوان ارائه دهد.

زينب رحيمی
captcha