عاشورا محور افتخار ما است
کد خبر: 3533972
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۴

عاشورا محور افتخار ما است

گروه سیاسی: رئیس جمهور با بیان اینکه دفاع از مذهب به معنای دعوا و تفرقه نیست و سایر مسلمانان همراه و برادر ما هستند، گفت: همه به مکتب حیاتبخش اسلام افتخار می‌کنیم و عاشورا محور افتخار ما است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور شب گذشته در جمع علما، ایثارگران و فرهیختگان استان قزوین اظهار کرد: همه به مکتب حیاتبخش اسلام افتخار می‌کنیم و عاشورا محور افتخار ما است و در مراسم‌ مختلف دینی و مذهبی محور و جناح برای ما معنا ندارد ازاین رو باید بدانیم که در مسئله سازندگی هم نباید جناحی عمل کنیم.
وی ادامه داد: گرایش و فعالیت در جناح‌های مختلف ایرادی ندارد اما فراموش نکنیم که به حرکت درآوردن کشور وظیفه همه ماست و باید تلاش کنیم تا با نگاه همه‌جانبه در راه اقتصاد مقاومتی و بدون حب و بغض سیاسی فعالیت کنیم.
رئیس جمهور با اشاره به عظمت ایران در عرصه‌های بین‌المللی اذعان کرد: امروز عظمت ایران در عرصه‌های بین‌المللی بسیار بیشتر از سابق است و این را مدیون همراهی و تلاش همه گروه‌ها و همه گرایش‌ها هستیم.
روحانی اضافه کرد: در اجلاس غیر متعهدها تنها ۴۸ ساعت در نیویورک حضور داشتم و در همین ۴۸ ساعت ۱۴ ملاقات انجام شد و به‌عبارت‌دیگر هیچ کشوری در جهان نبود که نخواهد با نماینده ملت ایران یعنی رئیس‌جمهور ملاقات داشته باشد.
وی افزود: این کشور با این عظمت و افتخار به جایگاه رفیعی در عرصه‌های بین‌المللی دست‌یافته است و کشوری که سیبل بسیاری از حملات در همه عرصه‌ها در دنیا بود امروز هدف برقراری روابط اقتصادی و اجتماعی است.
روحانی اظهار کرد: بسیاری از سران کشورها که با من ملاقات داشتند قبل از خواست ما بحث افزایش ارتباطات و همکاری با ما را عنوان می‌کردند و امروز زمان صحبت علیه بدعهدی‌های آمریکا در همه دنیاست.
وی بیان کرد: امروز در دنیا ما در صندلی متهم نیستیم بلکه در صندلی مدعی نشسته‌ایم و با دقت نظر در روابط بین‌المللی پا می‌گذاریم، با این‌ حال اگر ایران بعد از دقت نظر کافی پای قراردادی را امضا کرد عهدشکنی انجام نخواهد داد.
رئیس‌جمهور از سوابق تاریخی درخشان ملت ایران سخن گفت و اشاره کرد: با همه احتیاط‌ها و دقت نظر فراوان اگر زیر بار توافق‌نامه‌ای رفتیم با توان قدرت پای آن خواهیم ایستاد.
وی اضافه کرد: امروز دنیا ایران را کشوری متعهد می‌داند و به این باور رسیده‌اند که ایران کشوری متعهد و قابل‌اعتماد است و امروز بسیاری از کشورهای عضو غیر متعهدها معتقدند که ما با این مذاکرات از حق کشورهای دیگر نیز دفاع کرده‌ایم.
روحانی علم و فناوری را ابزار سلطه‌طلبی کشورهای غربی دانست و افزود: کشورهای دیگر معتقدند که ایران از حقوق ملت‌های دیگر به‌خوبی دفاع کرده است و ما از این نگران نیستیم که علم و دانش در دنیا گسترش پیدا کند.
رئیس‌جمهور یادآور شد: در منطقه‌ای آشفته، ایران کشوری آرام وامن است و در این شرایط حتی همراهی با کشورهای مظلوم دنیا را نیز در برنامه خود قرار داده است، چراکه باور دینی ما این است که اگر مظلومی در دنیا به کمک ما نیازمند بود ما مسئولیم دست یاری خود را به سمت او دراز کرده و از حمایت آن‌ها امتناع نکنیم.
وی تأکید کرد: دفاع از مذهب به معنای دعوا و تفرقه نیست و اگرچه مدافع مذهب خود هستیم ولی سایر مسلمانان همراه و برادر ما هستند همان‌طور که در مباحث سیاسی در اصل انقلاب، منافع ملی و نظام اسلامی مسئله‌ای وجود ندارد.
روحانی اضافه کرد: استان قزوین استانی بسیار مهم در چهارراه مواصلاتی کشور است و همه تلاش ما این است که از ظرفیت دولت یازدهم استفاده کنیم تا مشکلات امروز جامعه در حد توان رفع شود.
وی اظهار کرد: همه ما در برابر خون شهدا و جانبازی جانبازان مدیون هستیم و باید همه تلاش خود را انجام دهیم و از مقاومت، ایستادگی، صبر و توانمندی آن‌ها درس بگیریم.

captcha