ایران دست به سینه ایستاده به پای محرم
کد خبر: 3534130
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱

ایران دست به سینه ایستاده به پای محرم

گروه جامعه: خیلی زودتر از آنکه ماه محرم فرا برسد، ایران دست به سینه قیام کرده به احترام محرم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) اگر چه هنوز چند روزی تا آغاز ماه محرم باقی است اما از چند هفته پیش مردم ایران در حال مهیا شدن برای برپایی مهم ترین مراسمی هستند که در جهان برای بزرگداشت عدالت و دفاع از مظلوم برگزار می شود.

هر کس به نوبه خود ایستاده، دست به سینه به نشانه ارادت هم ایستاده است. محرم تنها مراسمی است که بزرگ و کوچک، زن و مرد، بازاری، کارمند، ثروتمند و فقیر، شهری و روستایی، مسئول و غیر مسئول و ... در آن مفهومی ندارد. اینجا فقط بهایی که می توانی بپردازی عشق است و به غیر آن هیچ بهای دیگری خریدار ندارد.

محرم در بازار تهران

یکپارچه یک ملت سیاه پوش عزای ظلمی هستند که قرن ها پیش رخ داده اما تبعات آن هنوز دامنگیر عالم بشریت است و اگر آن ظلم بزرگ فراموش شود جهان به روزگاری بدتر از آنچه اکنون گرفتار آن است، دچار خواهد شد.

باز هم محرم، باز هم همه جا سیاه پوش عزای حسین(ع) است به این امید که روز حساب رو سفید این خاندان باشیم. باز هم همه نام نامی حسین(ع) را بر پرچم ها می نگارند به این ایند که بر دل ها دوخته شود. این عشق الهی است.

محرم در بازار تهران

باز هم محرم فرا می رسد اما در میان خون و ظلم و آتشی که جهان را فراگرفته این قیام می تواند هزاران درس، هزاران سخن، هزاران آیینه برای دیدن به جهان عرضه کند، البته اگر ما هوشمند باشیم و عاشورا را به زبان جهانی بیان کنیم.

محرم در بازار تهران


گزارش تصویری بازار تهران در استانه آغاز ماه محرم!

captcha