مسئولان نسبت به توسعه فعالیت قرآنی حساس باشند
کد خبر: 3534153
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

مسئولان نسبت به توسعه فعالیت قرآنی حساس باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک گفت: مسئولان در هر جایگاهی که هستند باید نسبت به ترویج فعالیت‌های قرآنی حساسیت داشته باشند، باید سعی شود تجهیزات لازم جهت آموزش مبانی قرآن در اختیار خدمتگزاران به ساحت مقدس قرآن گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک، شامگاه گذشته، 8 مهرماه در نهمین نشست مجمع قرآنیان اراک که با حضور سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت برگزار شد گفت: خوشبختانه مجمع قرآنیان اراک با وجود نبود امکانات و تجهیزات فعالیت‌های خود در حوزه قرآن را با جدیت دنبال می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مجمع قرآنیان اراک متشکل از پیشکسوتان،  قاریان و حافظان جوان این شهرستان است تصریح کرد: حضور افراد با تجربه در کنار افراد جوان حاکی از رشد فعلیت‌های قرآنی دارد،  ما برای اجرایی شدن برنامه‌ها از حضور هر دو قشر در کنار هم استفاده کردیم.
حجت‌الاسلام سرلکیان با ابراز نارضایتی از اینکه گاهی با قرآن سستی و بی توجهی می‌شود، اضافه کرد: خدا را شاکریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیار خوبی در حوزه قرآن انجام شده است، اما یقیناً این فعالیت‌ها کافی نیست و برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی باید تلاش مضاعف کرد.
وی با بیان اینکه مسئولان در هر جایگاهی که هستند باید نسبت به ترویج فعالیت‌های قرآنی حساسیت داشته باشند، بهره‌گیری از فعالان قرآنی مجرب و کارآزموده می‌تواند ما را در رسیدن به اهدافمان کمک کند،  باید سعی شود ابزار و تجهیزات لازم جهت آموزش مبانی قرآن در اختیار خدمتگزاران به ساحت مقدس قرآن گذاشته شود.
حجت‌الاسلام سرلکیان در ادامه رنگ و بوی اسلامی گرفتن فعالیت‌ها را در سایه توجه به اصول قرآنی دانست و گفت: زمانی که مفهوم قرآن در روح و جسم نوجوان رسوخ کند خارج شدنی نیست و اثرات این امر را در خدمات ارائه شده جوانان در منصب‌های مدیریتی خواهیم دید.
رئیس اداره تبلبغات اسلامی اراک با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم ابراز کرد: دشمن منتظر عکس‌العمل مسلمانان در این ایام است آنها تمام عزاداری‌ها را به نظاره خواهند نشست، از این رو باید هوشیار بود و با عدم آگاهی آب در آسیاب دشمن نریخت.
وی در ادامه بر لزوم احیای غدیر نیز تأکید کرد و گفت: مسلمانان هرجا ساکت بنشینند کلاه سرشان می‌رود مبانی اعتقادی و دینی را باید در گستره بسیار وسیع در جهان بشری نشر داد.
این مقام مسئول در پایان ضمن تقدیر از حضور مهندس مقدسی در نشست هم افزایی مجمع قرآنیان اراک،  اظهار کرد: ما در این جلسات قرار است مسائل کلان قرآنی شهرستان را بررسی کنیم تا بتوانیم تصمیم درست برای ادامه فعالیت‌ها داشته باشیم.
captcha