یک سیستم جامع مبتنی بر شواهد قرآنی در تمامی عرصه‌ها نیاز است
کد خبر: 3534173
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
پزشکیان عنوان کرد:

یک سیستم جامع مبتنی بر شواهد قرآنی در تمامی عرصه‌ها نیاز است

گروه سلامت: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش قرآن در پیدا کردن مسیر صحیح برای آحاد جامعه به ویژه پزشکان وجود یک سیستم مبتنی بر شواهد قرآنی را نیاز امروز جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت با اشاره به حضور پرشمار دانشگاهیان وزارت بهداشت در این جشنواره اظهار کرد: قرآن کتابی است که ما را به برتری رسانده و بهترین راه را به هر مسلمان نشان می‌دهد.
وی با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه عنوان کرد: این کتاب انسان را به تقوا دعوا کرده و می فرماید دست ضعیف را گرفته و با ظالم مبارزه کنید.
پزشکیان تصریح کرد: در نهج البلاغه تقوا در مقابل خطا تعریف می‌‌شود، در واقع خطا را همچون اسبی وحشی تفسیر می‌کند که دائما سوار خود را بر زمین می‌زند اما تقوا حرکت بدون خطا است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قرآن و عترت ائمه اطهار(ع)، کلمه طیبه مانند یک شجره طیبه و ریشه دار است، اما کلمه ناپاک روی هوا بوده و هیچ اصل و اساسی ندارد، خداوند خود نگهدار کلمه طیبه است.
وی بیان کرد: در طول 37 سال از زمانی که انقلاب کردیم تا به امروز ما مدعیان قرآن و عترت نتوانستیم حرف درست زده و مشکلی از مشکلات این مملکت را حل کنیم چرا که به این کتاب عمل نکرده‌ایم و نتوانستیم حرف درست مبتنی قرآن بزنیم.
وزیر اسبق بهداشت با اشاره به سخنانی از امام صادق(ع)، در کتاب مجمع البیان اظهار کرد: این امام بزرگوار بر صدق گفتار و درستی سخن همچنین عدم تکذیب ناآگاهی از چیزهایی است که انسان نمی‌داند تأکید می‌کند معنی این حرف در پزشکی ارائه دلیل مبتنی بر شواهد است.
وی تأکید کرد: وقتی در جامعه مشکلی وجود دارد مشکل همه ما است؛ چرا که نتوانستیم حرف درست را زده و پای در راه راست گذاشته و این شواهد درست مبتنی بر قرآن را ببینیم.
پزشکیان افزود: کسی که تقوا داشته باشد راه درست را رفته و دنیا نیز به دلیل توانمندی‌اش پشت سر او راه می ایستد چرا که توانمند بوده و از این نمی ترسد که دنیا آنچه را دارد از او بگیرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر راه درست را می‌رفتیم هیچگاه مسأله حقوق‌های نجومی به وجود نمی‌آمد، گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که رانت و رشوه داشته، برخی‌ها فساد میلیاردی مرتکب شده یا اینکه دکل نفتی زنده زنده گم می‌شود؛ این‌ها همه به دلیل این است که ما شواهد خود را گم کرده‌ایم.
وی یادآور شد: اگر یک سیستم مبتنی بر شواهد وجود داشت امروزه آلودگی دامنگیر جامعه پزشکی را نمی گرفت و برخی از پزشکان نمی‌توانستند بدون مالیات املاک نجومی داشته باشند.
این استاد دانشگاه خطاب به فعالین قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: شما حاملان قرآنید در این کتاب درس‌های زیادی برای درست کردن وجود دارد اما برای ساختن ابزار نیاز است؛ ابزار آن نیز فهم قرآن و عمل به آن است؛ بیایید کاری کنیم که قرآن را در عمل پیاده کرده و متقیان واقعی باشیم
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۱۰:۲۲
0
0
با وجود یک سیستم جامع بسیاری از مشکلات و ابهامات در زمینه قرآن برطرف خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۱۶:۰۰
0
0
با پیاده کردن یک سیستم جامع و کامل بسیاری از مشکلات حل خواهد شد
captcha