اعلام محورهای فراخوان جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی(ص)
کد خبر: 3534281
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

اعلام محورهای فراخوان جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی(ص)

گروه حوزه‌های علمیه: مسئول دبیرخانه جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی(ص) ضمن برشمردن محورهای ارسال مقاله به بیست و دومین جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی(ص) گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا 30 آذرماه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

علیرضا قربانی، مسئول دبیرخانه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: بیست و دومین جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی(ص) با موضوع «قرآن و تمدن اسلامی» از سوم مهرماه سال جاری فعالیت خود را با ثبت نام از داوطلبان آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه کار ثبت نام تا آخر مهر ماه ادامه دارد اظهار کرد: در این دوره از جشنواره علاقه‌مندان مجاز هستند که در بخش مهارتی در یک رشته، در بخش پژوهشی در رشته مقاله‌نویسی و نیز در بخش معارفی با توجه به مقطع تحصیلی خود ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند.
قربانی تصریح کرد: همچنین داوطلبان رشته مقاله‌نویسی می‌توانند آثار خود را با محوریت مباحث مرتبط با تمدن‌سازی اسلامی از نگاه قرآن و حدیث تا 30 آذر ماه از طریق پایگاه قرآن و حدیث المصطفی به نشانی http://quran.miu.ac.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی افزود: مقالات به زبان‌های فارسي، عربي، انگلیسی، اردو، فرانسوی، تاجیکی، ترکی، آذری و سواحیلی پذیرش می‌شوند.
قربانی بیان کرد: نقش قرآن و اهل‌بیت(ع) در پایه‌ریزی تمدن اسلامی، عوامل ظهور و انحطاط تمدن‌ها از منظر قرآن و روایات، تاثیر تمدن اسلامی در تحول و توسعه علوم انسانی، تجربی، هنر و...، تمدن اسلامی و سبک زندگی از جمله موضوعات اعلام شده برای تدوین و تالیف مقالات است.
مسئول دبیرخانه این جشنواره عنوان کرد: معیارها و شاخصه‌های ایجاد و توسعه تمدن اسلامی از منظر قرآن و روایات، نقش انقلاب اسلامی ایران در احیای تمدن اسلامی، نقش و تاثیرات نهضت‌های دینی و بیداری اسلامی در تمدن‌سازی، چالش‌ها و موانع پایه‌ریزی تمدن اسلامی و مدینه مهدوی و تمدن اسلامی از دیگر موضوعاتی است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با این موضوعات به جشنواره ارسال کنند.
یادآور می‌شود جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی(ص) همه ساله با حضور هزاران نفر از طلاب غیرایرانی از ملیت‌های مختلف جهان در نمایندگی‌های داخل و خارج المصطفی(ص) در رشته‌های مختلف برگزار و مرحله نهایی آن نیز در قم برگزار می‌شود.
captcha