نهضت عاشورا همراه با تفکر است
کد خبر: 3534372
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

نهضت عاشورا همراه با تفکر است

گروه اجتماعی:‌ فاضلی با اشاره به تقارن ماه محرم و برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان، گفت: کتاب از قدیم همواره مبنایی برای انتقال تفکر بوده و نهضت عاشورا همراه با تفکر است.

فیروز فاضلی،‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره تقارن ماه محرم و برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان از 12 تا 17 مهر در رشت، اظهار کرد: کتاب از قدیم همواره مبنایی برای انتقال تفکر بوده و نهضت عاشورا همراه با تفکر است.

وی شعار امسال نمایشگاه کتاب را «کتاب چشمه جوشان زندگی» دانست و افزود: نمایشگاه کتاب بزرگترین حادثه فرهنگی هر استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از افزایش بن خرید کتاب در مقایسه با سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: امسال 650 میلیون تومان بن خرید کتاب در نظر گرفته شده است، در حالی ‌که این مقدار در سال گذشته 500 میلیون تومان بود لذا اقشار مختلف مردم می‌توانند با ارائه کارت ملی بین 20 تا 50 هزار تومان بن خرید کتاب دریافت کنند.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: در صورتی که شهروندان با دریافت بن کتاب، کتاب مدنظر خود را در نمایشگاه کتاب پیدا نکنند می‌توانند تا زمان پایان تاریخ نمایشگاه، کتاب مدنظر خود را از کتاب فروشی‌هایی که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مشخص کرده، تهیه نمایند.

فاضلی تعداد غرفه‌های دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان را 200 غرفه اعلام کرد و گفت: 350 ناشر استانی و کشوری در این 200 غرفه فعالیت می‌کنند لذا سعی کردیم از ناشران برجسته کشور در این نمایشگاه دعوت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت غرفه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل کتابخانه‌های استان، خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب، 20 درصد تخفیف در نظر گرفته و 10 درصد تخفیف هم مربوط به ناشران است.

فاضلی از افتتاح دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب گیلان با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: با هماهنگی انجام شده مقرر شد سازمان‌ها و مدارس در طول مدت برگزاری از نمایشگاه بازدید کنند.

captcha