مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور تجلیل شد
کد خبر: 3535287
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
در مراسم رونمایی از آثار گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص)؛

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور تجلیل شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: در مراسم رونمایی از آثار گروه تواشیح محمدرسول الله(ص) از مدیر‌عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به خاطر حمایتش از این گروه تواشیح تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور «اتقان نیوز»، آئین رونمایی از آثار اجرا شده گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) در عتبات عالیات با حضور رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و جمعی از مسئولان و اهالی قرآن به همراه اعضای گروه محمد رسول‌الله(ص) در سالن شهید رشادی تهران برگزار شد.

در این مراسم طی تقدیر از دست‌اندرکاران و عوامل گروه اجرایی از حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور تقدیر شد.

در ادامه قربانی طی سخنانی با اشاره به اهداف سازمان قرآن و عترت بسیج گفت: یکی از اهداف بسیج نشر و ترویج فرهنگ قرآن با ابتکارات جدید است. به‌ویژه برای نسل امروز می‌طلبد با استفاده از ابزارهای هنری و امروزی آموزه‌های آیات الهی را به مخاطبان برسانیم. ظرفیت‌های زیادی در کشور ما وجود دارد که یکی از این ظرفیت‌ها قاریان، حافظان و اساتید قرآن هستند که با جمع شدن گرد هم گروه محمد رسول‌الله(ص) را تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت گروه از دی‌ماه سال گذشته تصریح کرد: 63 نفر از قاریان و موشحان تهران با حضور در گروه محمد رسول‌الله(ص) از دی‌ماه گذشته کار خود را با گرامی‌داشت یاد شهدا آغاز کردند و اولین برنامه تلویزیونی آن‌ها بهمن‌ماه سال قبل در حرم امام رضا(ع) ضبط شد.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ درخصوص سفر گروه به عتبات عالیات افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های گروه سفر به عتبات عالیات و اجرا در اماکن مقدس کشور عراق بود. فعالیت گروه در عراق به حدی مورد استقبال قرار گرفت که عتبه علوی برای ضبط آثار گروه از ما درخواست کرد و پس از ضبط اجراها 30 شبکه خارجی آن را پخش کردند.

قربانی با اشاره به اینکه اعضای گروه محمد رسول‌الله(ص) بدون هیچ چشم‌داشتی کار می‌کنند، گفت: اعضای گروه خود را وقف قرآن کردند و هیچ چشم‌داشتی ندارند و به دلیل همین اخلاص و فعالیت خوب رهبر معظم انقلاب گروه را مورد عنایت قرار داده و به ما سفارش کار دادند. همچنین توجه فرمانده سپاه تهران و پیشنهاد حضور گروه در عتبات عالیات نشانه اهمیت این کار برای ایشان است. به هر حال در ایام حضور گروه در کشور عراق با همکاری شبکه قرآن 11 اثر تولید شد.

وی از هماهنگی با نهادهای مختلف برای سفر گروه کشور عراق خبر داد و افزود: این اولین سفر خارجی ما بود و تاکنون سابقه چنین کاری وجود نداشت حتی خود عراقی‌ها هم اذعان داشتند که تاکنون چنین آثاری تولید نشده است. همچنین ما با هماهنگی با نهادهای مختلف مانند بعثه مقام معظم رهبری، ستاد بازسازی عتبات عالیات، سازمان حج و زیارت، سازمان صدا و سیما، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و همکاری ویژه عتبه علویه موفق به تولید این آثار در کشور عراق شدیم.

در ادامه گروه سرود تواشیح محمد رسول الله(ص) به اجرای چند قطعه پرداخته و بعد از آن با حضور رحیم قربانی، محمدحسین محمدزاده و انصاری تقدیر شد که مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در‌خصوص حمایت‌هایی که از گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) داشت، تجلیل شد.

captcha