برپایی نمایشگاه‌های «روضه رضوان» و «اینجا کربلاست» در نوش‌آباد
کد خبر: 3537162
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

برپایی نمایشگاه‌های «روضه رضوان» و «اینجا کربلاست» در نوش‌آباد

کانون خبرنگاران نبأ: مسئول شورای هیئات مذهبی نوش آباد خبر داد: به مناسبت ایام محرم و صفر، دو نمایشگاه «روضه رضوان» و «اینجا کربلاست» در شهر نوش‌آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل گشایش یافت.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سید‌محسن هاشمی موحد، مسئول شورای هیئات مذهبی نوش آباد از گشایش دو نمایشگاه «روضه رضوان» و «اینجا کربلاست» در شهر نوش آباد خبر داد و گفت: نمایشگاه «روضه رضوان» برای هشتمین سال پیاپی است با 24 غرفه توسط جوانان هیئت حسینی نوش‌آباد برپا شده و حوادث مهم تاریخ اسلام از رسالت نبی مکرم اسلام تا زندگی چهارده معصوم(ع) را به صورت نمونک به نمایش گذاشته شده است.
مسئول شورای هیئات مذهبی نوش آباد افزود: ارائه و طراحی نمونک‌های وقایع تاریخی و حماسی نمایشگاه اعم از مکان‌ها، مجسمه‌ها و ماکت‌ها توسط یک تیم ۱۰۰ نفره از جوانان عاشق اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) همراه با راهنمایی و کارشناسی مشاور مذهبی هیئت حسینی این شهر بر پا شده است.
هاشمی موحد، هدف از برگزاری این نمایشگاه را تجسم ملموس و محسوس سوگ عظیم شهادت امام حسین(ع) و اسارت اهل بیتش(ع) اعلام کرد و گفت: بازگویی تمامی مظلومیت و حقانیت اباعبدالله در مقابل همه دنیای ظلم وکفر، تجلی و تبلور تمام ارزش‌ها در برابر ضد ارزش‌ها و بیان فضایل اهل بیت‌(ع) از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
مسئول شورای هیئات مذهبی نوش آباد تصریح کرد: برای ساخت غرفه‌های نمایشگاه بیش از۲۰۰ تن آجر و حدود ۱۰۰ نمونک ساخته شده از سنگ، چوب، گچ و آهن در اشکال ائمه، اشقیاء و اشیاء در بازگویی حوادث تاریخی و وقایع عاشورا استفاده شده است.
هاشمی موحد در خصوص بخش‌های جدید این نمایشگاه نسبت به‌سال های گذشته بیان کرد: امسال برای نخستین بار غرفه بهشت و جهنم با بهره‌گیری از متن کتاب رستاخیز حوزه علمیه اصفهان و آیات و روایات ترسیم شده است.
وی افزود: نمایشگاه عکس مرکز کاشان شناسی از دیگر غرفه‌های جدید این نمایشگاه است که در آن 30 قطعه عکس از آیین های سنتی هیئت حسینی نوش آباد در 15 سال اخیر همچون خیمه کوبی، خیل عرب، سقاخوانی، خیمه سوزی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.
مسئول شورای هیئات مذهبی نوش آباد با بیان اینکه تأمین تمام هزینه‌های این نمایشگاه از محل کمک‌های مردمی خاصه بانیان خیر و علاقه‌مند به احیای فرهنگ عاشورا و پیام کربلا است، گفت: خدمات فنی و تاسیساتی راه اندازی غرفه‌های نمایشگاه نیز با حمایت و مشارکت ادارات آب، برق و گاز نوش‌آباد و همکاری ادارات میراث فرهنگی، راهداری و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل انجام شده است.
هاشمی موحد ادامه داد: همچنین نمایشگاه «اینجا کربلاست» به همت هیئت ابوالفضل(ع) نوش آباد در قالب 20 غرفه به وقایع محرم به ویژه شهادت حضرت ابوالفضل(ع) می‌پردازد.
وی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر بازنمایی صحنه‌های واقعه عاشورا، محصولات فرهنگی مذهبی نیز عرضه می‌شود.
یادآور می‌شود، نمایشگاه روضه رضوان تا پایان ماه صفر از ساعت 16 تا 22 در بلوار محرم و نمایشگاه اینجا کربلاست تا اربعین حسینی در علقمه شهر تاریخی و کهن نوش آباد برپا است.











روح‌اله باقری
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۲ - ۱۱:۳۶
0
0
خداراشکر که هنوز جوانانی این چنینی داریم که دین تا این حد براشون اهمیت داره درود بر شما اجرتون با اباعبدالله
captcha