هدف قیام امام حسین(ع) امربه معروف و نهی از منکر بود
کد خبر: 3537482
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

هدف قیام امام حسین(ع) امربه معروف و نهی از منکر بود

گروه اجتماعی: مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هدف اصلی قيام امام حسين(ع) اقامه امر به معروف و نهی از منكر بود، گفت: عاشورا دارای پیام، راه و مسیر زندگی است و چراغ امام حسین(ع) باید برای همیشه روشن بماند.

حجت الاسلام والمسلمین ایزدپناه، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ضمن تسلیت ماه محرم، اظهار کرد: حماسه بزرگ عاشورا بزرگترین درس برای زندگی ماست.

وی افزود: هدف اصلی قيام امام حسين(ع) اقامه امر به معروف و نهی از منكر بود و ما كه عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس آن امام عزيز اعلام می كنيم در زمينه ترويج فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منكر نيز بايد پيشتاز باشيم.

این کارشناس دینی با بیان اینکه سینه زدن، زنجیر زدن، اشک ریختن و توسل کردن به امام حسین(ع) یک ابزار مقدس است، عنوان کرد: عاشورا دارای پیام، راه و مسیر زندگی است و چراغ امام حسین(ع) باید برای همیشه روشن بماند.

حجت الاسلام ایزدپناه با بیان اینکه عاشورا نمایشگاهی است که برای همه سنین و دوران ها الگو دارد، تصریح کرد: برای کودکان حضرت علی اصغر(ع)، برای نوجوانان حضرت قاسم(ع)، برای جوانان حضرت علی اکبر(ع)، برای میانسالان حضرت عباس(ع) و برای پیران خود حضرت امام حسین(ع) و برای زنان حضرت زینب(س) در کربلا الگو می باشند.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از پیام های عاشورا دانست و گفت: شهدا کسانی هستند که با تبعیت محض از ولایت و انتخاب مسیر شهادت در برابر هجمه صریح دشمنان اسلام ایستادگی می کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به جنگ سخت و نرم علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: در مقابل دشمن معاند باید مبارزه و مقاومت کرد و همچون امام حسین(ع) برای دفاع از اسلام و دین شهید شد و این نهایت پیام عاشورا است.

captcha