قرآن‌آموزان تجارب خود را به مسابقات خلاصه نکنند
کد خبر: 3537623
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
ستوده‌نیا:

قرآن‌آموزان تجارب خود را به مسابقات خلاصه نکنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور بین‌المللی مسابقات قرآن گفت: جا برای پیشرفت در رشته‌های قرآنی وجود دارد، نباید متسابقان علم و تجربه خود را در مسابقات خلاصه کنند باید دانش قرآنی خود را افزایش دهند تا شاهد درخشش بیشتر نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی باشیم.

محمدرضا ستوده‌نیا، عضوهیئت علمی دانشگاه اصفهان و داور بین‌المللی مسابقات قرآن در حاشیه مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سطح برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در کشور را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این مسابقات حاکی از توجه مسئولان به ترویج فرهنگ قرآنی است.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآن اوقاف تصریح کرد: مسابقات قرآن آن هم در سطح کلان می‌تواند در ایجاد انگیزه و افزایش اشتیاق نوجوانان به فراگیری علوم قرآنی مؤثر باشد، با استفاده از این ظرفیت باید کاری کنیم تا حضور نوجوانان با استعداد را در عرصه‌های قرآنی بیشتر شاهد باشیم.
ستوده‌نیا اظهار کرد: حضور داوران مجرب و فرهیخته در روند هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات قرآن بسیار حائز اهمیت است، کنار هم قرار گرفتن داوران پیشکسوت و جوان می‌تواند به پویایی مسابقات کمک کند، داوری در این مسابقات در سطح کیفی و کمی قابل توجهی برگزار شده و می‌شود.
وی ادامه داد: توانمندی و ارتقای سطح کیفی نوجوانان و جوانان در عرصه قرآن باعث می‌شود تا جوانان جسارت پیدا کنند و خود را برای حضور در مراحل بعدی مسابقات آماده کنند، آموزش و مجاورت با اساتید بنام قرآنی می‌تواند به نوجوانان با استعداد و نخبه انگیزه دهد و زمینه حضور آنها در مسابقات بالاتر را فراهم آورد.
این داور بین‌المللی مسابقات قرآن کریم در پایان افزود: جا برای پیشرفت در رشته‌های قرآنی وجود دارد، نباید متسابقان علم و تجربه خود را در همین مسابقات خلاصه کنند باید دانش قرآنی خود را افزایش دهند تا شاهد درخشش بیشتر نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن باشیم.
captcha