جشنواره مستقل معارف قرآن در حال طرح‌ریزی است
کد خبر: 3538912
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

جشنواره مستقل معارف قرآن در حال طرح‌ریزی است

سازمان اوقاف که ۲ سالی است جایگاهی مستقلی برای رشته معارف در مسابقات سراسری قرآن قائل شده در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل آن به جشنواره‌ای مستقل است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تسنیم نوشت: حجت الاسلام سید‌مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: موضوع مسابقات معارف قرآن در دستور کار ستاد عالی مسابقات قرار گرفته و چندین ماه است که کار گروهی در این زمینه فعال است تا جشنواره ای  مستقل فراگیر و متنوع به لحاظ رشته های معارفی را طرح ریزی کند.
وی در این خصوص از در نظر گرفتن رشته هایی مانند ترجمه، تفسیر اجمالی، تفسیر موضوعی و حدیث برای این جشنواره خبر داد.
حسینی که معتقد است مسابقات معارف تحت الشعاع مسابقات آوایی قرآن مثل قرائت، ترتیل، حفظ، مدیحه سرایی و  قرار دارد، افزود: جنس مسابقات معارف از نوع مطالعه و متفات از مقوله آواست به همین دلیل از سال گذشته مسابقات معارف را از شکل کتبی و مخفیانه خارج و به صورت برنامه ای رسانه ای که افراد توانمندی های خود را نشان بدهند در آوردیم و امسال با قولی که شبکه قرآن داده مسابقات معارف خواهران نیز از رسانه منعکس خواهد شد.
مسابقات سراسری معارف قرآن امروز در قالب سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کشور در حال اجراست و تا غروب برگزیدگان آن مشخص خواهند شد.

captcha