برپایی نمایشگاه قرآنی و فرهنگی در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری
کد خبر: 3539434
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
دبیر کمیته فرهنگی مسابقات سراسری خبرداد:

برپایی نمایشگاه قرآنی و فرهنگی در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر کمیته فرهنگی و هنری سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن از برگزاری نمایشگاه فرهنگی و قرآنی با 12 غرفه در حاشیه مسابقات سراسری خبرداد.

محمدمهدی قربانیان، دبیر کمیته فرهنگی و هنری سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرهنگی و قرآنی در حاشیه سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در زیباکنار، اظهار کرد: نمایشگاه قرآنی، فرهنگی و بومی محلی در راستای شناساندن و معرفی آداب و رسوم مردم گیلان در حاشیه مسابقات سراسری قرآن کریم برپا شده است.

وی افزود: این نمایشگاه متشکل از 12 غرفه صنایع دستی، حجاب، کودک، تذهیب، نرم افزارهای قرآنی می‌باشد که مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفته است.

قربانیان با بیان اینکه این نمایشگاه فرهنگی و قرآنی تا 6آبان ماه در محل برگزاری مسابقات دایر است، گفت: در قسمت ورودی این نمایشگاه کلبه سنتی احداث شده که در آن مکان نان محلی کشتا پخته و ارائه می‌شود.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف گیلان با بیان اینکه نمایشگاه قرآنی هر روز بالغ بر 500 نفر بازدیدکننده دارد، تصریح کرد: این نمایشگاه هر روز از ساعت 8 صبح تا 22شب میزبان بازدید علاقمندان است.

گفتنی است، مرحله کشوری سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن از 25 مهرماه در مجتمع زیباکنار رشت آغاز شده و تا 7 آبان ماه با حضور بیش از هزار نخبه قرآنی ادامه دارد.
captcha