رقابت 275 متسابق در رشته‌های حفظ و قرائت
کد خبر: 3539435
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
حجت‌الاسلام عادلی خبر داد:

رقابت 275 متسابق در رشته‌های حفظ و قرائت

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف گیلان گفت: در حال حاضر 275 متسابق در رشته‌های حفظ کل، 10 و 20 جزء، ترتیل و قرائت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام عادلی، مدیرکل اوقاف گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه چهارمین روز از مسابقات سراسری قرآن به خوبی در حال برگزاری است، اظهار کرد: رقابت‌ها در رشته‌های همخوانی قرآن و مدیحه سرایی، دعاخوانی، معارف، ابتهال و اذان از سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی سه روز گذشته در گیلان با معرفی برگزیدگان به پایان رسیده است و در حال حاضر 275 متسابق در رشته‌های حفظ کل، 10 و 20 جزء، ترتیل و قرائت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 جلسه بزرگ و کوچک در سطح ملی و استانی در قالب سه ستاد راهبردی در کشور، معین و اجرایی در استان برای برگزاری مسابقات مذکور تشکیل شد، افزود: مسئولان استانی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این دوره از مسابقات همکاری داشته‌اند.

حجت‌الاسلام عادلی در خصوص شایعه هزینه یک میلیاردی در برگزاری مسابقات، گفت: این شایعه صحت ندارد چراکه هزینه طراحی صحنه، صداوسیما، هدایای متسابقین و هزینه حمل و نقل از وظایف ستاد راهبردی سازمان بوده و برخی هزینه‌ها هم بین برخی از مراکز مرتبط تقسیم شده است.

رئیس ستاد اجرایی سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن با بیان اینکه مسابقات در سطح بسیار عالی در حال برگزاری است، تصریح کرد: خوشبختانه مهمانانی که از استان‌های دیگر در این دوره از مسابقات حضور یافتند از نحوه برگزاری مسابقات بسیار راضی و خرسند بودند.

وی ادامه داد: مسابقات برادران در عصر اول آبان به پایان می‌رسد و از  2 آبان ماه مسابقات سراسری قرآن در بخش خواهران برگزار می‌شود.

گفتنی است، مرحله کشوری سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری از 25 مهر ماه آغاز شده و تا 6 آبان ماه ادامه دارد.
captcha