برپایی مراکز مشاوره تخصصی خانواده پایدار/ آموزش‌های بنیادی در حوزه فرزندپروری
کد خبر: 3539473
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
در سراسر تهران محقق می‌شود:

برپایی مراکز مشاوره تخصصی خانواده پایدار/ آموزش‌های بنیادی در حوزه فرزندپروری

گروه جامعه: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: آنچه که قرآن در موضوع خانواده پایدار و تحکیم آن تاکید دارد بر محبت، بخشش، سازش و رعایت عدل است، از این رو مراکز مشاوره تخصصی خانواده پایدار با نگاه بهبود وضعیت روابط خانوادگی و با زمینه افزایش محبت در خانواده‌ها و آموزش‌های بنیادی در حوزه فرزند پروری ایجاد می‌شوند.

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‎وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به برنامه‎های این سازمان در حوزه سیاست‎های ابلاغی خانواده، گفت: موضوع خانواده و در ذیل آن، پرداختن به سبک زندگی خانواده ایرانی- اسلامی جز اولویت‌ها و برنامه‎های اصلی سازمان فرهنگی هنری است. چراکه اساس پیشرفت و آرامش در بشر به وسیله خانواده و حفظ حریم آن محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه برای خانواده‎ها، راه‎اندازی مراکز مشاوره‎ و آموزش‎ را در دستور کار خود قرار داده‎ایم، افزود: بسیاری از مشکلات خانواده‏ ها در جامعه امروزی کوچک و بی اهمیت است، اما به دلیل استفاده نکردن از مشاور و راهنمایی بعضا همین مشکلات به جدایی و دعواهای بزرگ ختم می‎شود. به همین دلیل تلاش کردیم تا مراکز مشاوره تخصصی «خانواده پایدار» و «فرزند پروری» را در فرهنگسراها راه ‏اندازی کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به اینکه این مراکز کار خود را به زودی آغاز می‎کنند، ادامه داد: پایگاه‌های مشاوره در مناطق ۲۲گانه با رویکرد و شعار «تهران، تکریم زندگی» و با هدف افزایش سطح آگاهی و آموزش‌های لازم با موضوع «خانواده پایدار»، به ‏روز رسانی و متمرکزشده و برای شهروندان به صورت تقریبا رایگان در فرهنگسراها قابل استفاده خواهد بود.

وی با اشاره به استفاده از بهترین روانشناسان دانشگاهی در مراکز مشاوره اظهار کرد: اتاق خانواده درمانی و اتاق ویژه کودک در این مراکز مشغول به‌کار خواهد شد. همچنین واحد پژوهشی در این مراکز راه‌اندازی می‌شود، جلسات تجزیه‌وتحلیل آسیب‌ها و راهکارها و جمع‌بندی اطلاعات مراجعان نیز به‌صورت هفتگی و ماهانه انجام خواهد شد.

صلاحی تصریح کرد: آنچه که قرآن در موضوع خانواده پایدار و تحکیم آن تاکید دارد بر محبت، بخشش، سازش و رعایت عدل است، از این رو مراکز مشاوره تخصصی خانواده پایدار با نگاه بهبود وضعیت روابط خانوادگی و با زمینه افزایش محبت در خانواده‌ها و آموزش‌های بنیادی در حوزه فرزند پروری ایجاد می‌شوند.

وی در ادامه گفت: مهمترین و موثرترین جمع انسان‌ها در یک جامعه خانواده است، لذا امیدواریم با راه‎اندازی این مراکز تخصصی مشاوره در سطح مناطق ۲۲گانه، زمینه تقویت بنیان خانواده‌ها فراهم شود و شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی ایرانی-اسلامی باشیم.

captcha