5 هزار بانوی خیر به فرزندان خانواده‌های تحت پوشش کمک می‌کنند
کد خبر: 3539750
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
در قالب طرح اکرام؛

5 هزار بانوی خیر به فرزندان خانواده‌های تحت پوشش کمک می‌کنند

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه نزدیک به 5 هزار بانوی خیر در قالب طرح اکرام به فرزندان خانواده‌های تحت پوشش کمک می‌کنند، تصریح کرد: تلاش داریم با جذب حامیان بیشتر و بهره‌مندی از ظرفیت سایر خیران بتوانیم آینده‌ای روشن و درخشان را برای ایتام تحت حمایت رقم بزنیم.

صفر توحیدی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، تصریح کرد: 12هزار حامی تکفل ایتام و فرزندان خانواده‌های مشمول طرح محسنین را بر عهده گرفته‌اند که بیش از 7 هزار نفر از حامیان را مردان نیکوکار تشکیل می‌دهند که بیشترین تعداد حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه نزدیک به 5 هزار بانوی خیر در قالب طرح اکرام به فرزندان خانواده‌های تحت پوشش کمک می‌کنند، تصریح کرد: تلاش داریم با جذب حامیان بیشتر و بهره‌مندی از ظرفیت سایر خیران بتوانیم آینده‌ای روشن و درخشان را برای ایتام تحت حمایت رقم بزنیم.
توحیدی بیان کرد: 6 هزار نفر از حامیان را جوانان خیر تشکیل می‌دهند به طوری که حدود 50 درصد از حامیان طرح اکرام از جوانان خیر هستند که عهده‌دار کفالت ایتام و فرزندان بی‌بضاعت خانواده‌های تحت پوشش شده‌اند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه همواره جوانان در کارهای خیر پیشرو و پیشقدم هستند، افزود: حضور جوانان نیکوکار در امور خیرخواهانه بیانگر گسترش فرهنگ انفاق و احسان در بین نسل‌های جوان است.
وی با اشاره به اینکه 764 کودک و نوجوان نیز کفیل همنوعان نیازمند خود شده‌اند، گفت: احیا و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی در بین کودکان و نوجوانان از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد است که تا کنون توانسته‌ایم گام‌های موثری را در این زمینه برداریم.
توحیدی اظهار کرد: 2 هزار و 203 یتیم و یک هزار و 847 فرزند مشمول طرح محسنین از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند هستند که حامیان طرح اکرام بیش از 29 میلیارد ریال در 6 ماهه نخست سال‌جاری به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه یک‌ هزار و 292 حامی در سال‌جاری حمایت از یک‌ هزار و 594 یتیم تحت پوشش را بر عهده گرفته‌اند، تصریح کرد: 886 حامی نیز با ثبت نام در طرح محسنین به یک‌ هزار کودک مشمول این طرح کمک می‌کنند.
وی با بیان اینکه طرح محسنین با هدف دستگیری از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت که دارای سرپرست از کار افتاده و بیمار هستند اجرا می‌شود، گفت: این طرح برای حمایت مستمر از فرزندان غیریتیم توسط حامیان صورت می‌گیرد تا آتیه‌ای روشن را برای آنان رقم بزنیم.
توحیدی گفت: در مدت مشابه سال گذشته حامیان طرح اکرام نزدیک به 27 میلیارد ریال به فرزندان تحت تکفل خود کمک کرده بودند که حسن اعتماد مردم خیر به کمیته امداد سبب شده است تا مساعدت‌های خیران و نیکوکاران افزایش چشمگیری داشته باشد.
 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه 691 یتیم تحت حمایت مشمول طرح طاها هستند، بیان کرد: امسال حامیان طرح اکرام بیش از یک میلیارد ریال به ایتام مشمول این طرح کمک کرده‌اند.
 وی تصریح کرد: در قالب طرح طاها بخشی از کمک‌های حامیان طرح اکرام ایتام به حساب شرکت‌های بیمه‌ای طرف قرارداد واریز می‌شود و با اجرای این طرح ایتام پس از رسیدن به سن قانونی از آن به عنوان یک سرمایه شغلی، تحصیلی و ازدواج بهره‌مند می‌شوند که مشارکت هر چه بیشتر خیران در طرح طاها می‌تواند آتیه کودکان نیازمند را تامین کند تا آنان  پس از رسیدن به سن قانونی بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: حامیان در کنار پرداخت سرانه ماهیانه به حساب فرزندان معنوی خود، خانواده‌های آنان را نیز در تامین جهیزیه، لوازم ضروری زندگی، تحصیل و درمان یاری می‌کنند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۱۲:۴۰
0
0
با انجام این کار نیک و پسندیده برای خییر ثواب دنیوی و اخروی به همراه خواهد داشت
captcha