حضور بیش از 1500 نیروی بهداشت و درمان بسیج جامعه پزشکی در پیاده روی اربعین
کد خبر: 3540824
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
قائد امینی عنوان کرد:

حضور بیش از 1500 نیروی بهداشت و درمان بسیج جامعه پزشکی در پیاده روی اربعین

گروه سلامت: معاون درمان امداد و نجات سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از حضور بیش از 1500 نیروی این سازمان در قالب‌ها موکب‌های سلامت، بیمارستان‌های صحرایی و ثابت در اربعین حسینی خبر داد.

روح‌الله قائد امینی، معاون درمان، امداد و نجات سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آمادگی کامل نیروهای این سازمان در ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی برای راهپیمایی حسینی در سه حوزه شامل برپایی بیمارستان‌های صحرایی، بیمارستان ثابت و ارائه خدمات و نظارت بر موکب‌ها وارد شده است.

وی افزود: در خارج از کشور در شهر بدره عراق بیمارستانی ثابت در مسیر ورود زائران و خروج آنان و پلی کلینیکی شامل بخش‌های پزشکی و دانپزشکی، دارو‌سازی، آزمایشگاه و رادیولوژی، پرستاری و داروخانه فعال می‌شود.

قائد امینی عنوان کرد: در اربعین مازاد بر سهمیه ثابت، 20 نفر از پزشکان و پرستاران به مدت 20 روز در این مرکز درمانی پیشرفته که توسط نظام جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده است در قالب انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در مسیر کربلا تا نجف همچنین خود شهر کربلا در کنار موکب‌های متفاوت استان‌ها، بسیجیان جامعه پزشکی ایستگاه‌های بهداشت و درمان و اورژانس‌های صحرایی برپا کرده و در کنار خدمات رسانی به زوار استان‌های خود خدمات بهداشت درمانی رایگان هم  به دیگر زوار ارائه می‌دهند.

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه حدود 30 موکب در مسیر پیاده روی کربلا تا نجف برپا می‌شود گفت: در کنار این موکب‌ها، تیم‌های واکنش سریع بسیجیان جامعه پزشکی استان گلستان شامل جراح، اورتوپد، اورژانس و متخصصان و تکنیسین‌های بهوشی در مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا به صورت سیار مستقر می‌شوند تا چنانچه به حضور آنان نیاز شد این تیم بتواند به زوار خدمت ارائه کند.

قائد امینی بیان کرد: در کنار کاروان‌های اعزامی افرادی با تخصص‌های بهداشتی نیز حضور داشته و درمحل موکب‌ها بر وضعیت خوراک،آب آشامیدنی و بهداشتی نظارت مستمر دارند.

 وی در ادامه با اشاره به خدمات بسیج جامعه پزشکی در داخل کشور عنوان کرد: 2 بیمارستان صحرایی در داخل کشور در مرز مهران و شلمچه برپا می‌شوند.

این مدیر ارشد سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تصریح کرد: 52 پزشک متخصص و عمومی در اختیار کمیته بهداشت و درمان اربعین قرار می‌گیرند.

وی افزود: بسیجیان جامعه پزشکی در استان‌های مسیر مانند همدان، زنجان، کرمانشاه در کنار موکب‌ها ایستگاه‌های سلامتی نیز برای مراقبت از زوار برپا می‌کنند.

قائد امینی تأکید کرد: تمام ظرفیت سازمان بسیج پزشکی انشاء‌الله در این ایام معطوف به عزاداران اربعین امام حسین(ع) است؛ بالغ بر 1500 نفر از نیروهای بسیج جامعه پزشکی به صورت مستقیم در ارائه خدمات بهداشت درمانی زوار اربعین درگیر هستند.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت اربعین که ظرفیت داوطلبانه است تمامی افرادی که وارد این فعالیت‌ می‌شوند نذر اربعین دارند. از سوی دیگر باید از ظرفیت‌های خیرین استفاده شود، همان طور که در کشور عراق مردم برای راهپیمائی اربعین همه جوره داوطلب می‌شوند در کشور ما نیز مردم باید خدمات داوطلبانه و مشارکت خود را افزایش دهند تا کمبودات این حوزه جبران شود.

 

captcha