تخفیف شهریه به دانشجویان محجبه؛ مثبت یا منفی
کد خبر: 3540915
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

تخفیف شهریه به دانشجویان محجبه؛ مثبت یا منفی

گروه فرهنگی: کارشناس قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: گرچه در مقیاس خرد و فردی اعمال تخفیف 15 درصدی شهریه برای دانشجویان چادری دانشگاه آزاد سرعین کار مثبتی است ولی باعث اثرگذاری عمومی منفی خواهد شد، به جای این کار پیشنهادم این است که امتیاز فرهنگی در تخفیف شهریه لحاظ شود.

نقی دشتی، کارشناس قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در رابطه با اقدام امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سرعین مبنی بر نصب بنری در دانشگاه با این مضمون که «چادر بپوشید؛ ۱۵٪ تخفیف شهریه بگیرید»، گفت: این اقدام بر تقویت انگیزه دانشجویان چادری تاثیر مثبتی می‌گذارد و باعث احساس ارزشمندی این بانوان می‌شود و در مقیاس فردی(خرد)  باعث اثرگذاری مثبتی خواهد بود.
 وی ادامه داد: اما باید دید این کار در مقیاس کلان و از منظر آنها که چادری نیستند و حتی دیگر مصادیق پوشش(غیر از چادر) را به عنوان حجاب مناسب خود برگزیده‌اند چه تبعاتی دارد؟
دشتی افزود: به جای این کار پیشنهادم این است که امتیاز فرهنگی در تخفیف شهریه لحاظ شود و اینگونه اقدامات شایسته تقدیر در قالب امتیاز فرهنگی و در لفافه مورد ارزیابی مادی قرار گیرد.
وی گفت: اگرچه مصادیق حداقلی حجاب از سوی حکومت جدی گرفته می‌شود، اما در مجموع حجاب  بویژه چادر به عنوان حجاب برتر یک انتخاب است  و این کار اولاَ تشویق به تظاهر می‌تواند محسوب شود و ثانیاَ چادری‌ها را در معرض فشار روانی و ... از سوی غیرچادری‌ها قرار بدهد.
کارشناس قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بخش دیگر مصاحبه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی  دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، از اجرای طرح حفظ  یک جزء و سوره‌های واقعه و یاسین در تابستان امسال خبر داد و افزود: در این طرح که بیش از 100 نفر از کارکنان و اساتید شرکت کرده بودند  بیشترین شرکت کننده ها  از شهرستان اردبیل و گرمی بودند.
وی یادآور شد: سعی داریم با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی و تعامل  مناسب با  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و برگزاری مستمر کرسی های آزاد اندیشی و جشنواره های فرهنگی هنری، استعددهای هنری و فرهنگی دانشجویان را شکوفا  و پاسخگوی شبهات دینی و اعتقادی دانشجویان باشیم.
دشتی همچنین از فعالیت کانونهای قرآن و نهج البلاغه، فرهنگی هنری و... خبر داد وافزود: این کانونها سعی دارد دانشجویان را متناسب با سلایق خود جذب کند.
کارشناس قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در رابطه با تاثیر برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی در دانشگاه، افزود: تعظیم شعائر دینی هر چه با عظمت‌تر باشد تاثیرگذاریش بیشتر خواهد بود. یکی از مصادیق این کار برگزاری مراسم طشت‌گذاری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است که در 10 روز اول محرم با برگزاری هیئت‌های مذهبی دانشجویی و با دعوت از سخنرانانی از استان قم  دانشگاه حال و هوای معنوی به خود می‌گرفت.
captcha