اثرگذاری قرآنی دانشگاه باید بر روی دانشجویان نمایان باشد
کد خبر: 3541238
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸

اثرگذاری قرآنی دانشگاه باید بر روی دانشجویان نمایان باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور گفت: اثرگذاری فرهنگی و قرآنی دانشگاه باید به‌گونه‌ای باشد که اثرات دانشگاه بر روی دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی مشخص و نمایان باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام محمد محبی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شد، اظهار کرد: فلسفه وجودی قرآن کریم در آیات ابتدایی سوره بقره مشخص شده است و خداوند این کتاب را کتاب هدایت می داند.
وی افزود: قران کتاب هدایت برای اهل تقوا است و از هدایت این کتاب کسی می تواند بهره‌مند شود که اهل تقوا باشد.
مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور با بیان اینکه در کنار انس با قرآن کریم باید برای تقوا اهمیت قائل شویم، تأکید کرد: قرآن کریم کتاب نور است و زمانی این کتاب آثار خود را خواهد گذاشت که در کنار آن تقوا باشد.
وی ادامه داد: در تفسیر حروف مقطعه زمانی این حروف معنا دارد که پیامبر اکرم(ص) در کنار آن باشد  و حضور آن حضرت است که به حروف مقطعه قرآن معنای کامل می دهد.
حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: قرآن کریم هم که از آیات مختلف تشکیل شده کلمه است و این کلمات به تنهایی معنای کامل خود را نخواهد داشت مگر اینکه در کنار آن ثقلین و عترت قرار بگیرد.
وی گفت: حدیث ثقلین به همین معنا اشاره دارد و پیامبر اکرم اهل بیت را کامل کننده معنای و مفاهیم قرآن میداند .
حجت‌الاسلام محمدی عنوان کرد: امروز تفسیری که از قرآن کریم در برخی فرقه‌های اسلامی داریم ،شاهد هستیم که با همین آیات به انحراف کشیده شده اند و چه خیانت‌هایی به جهان اسلام کرده اند چون آن کلمه‌ای که باید در کنار قرآن قرار بگیرد تا به درستی این کتاب تفسیر شود را ندارند و نمی‌بینند.
وی اظهار کرد: ما نمی توانیم به تنهایی و بدون عترت تفسیر صحیحی از قرآن داشته باشیم و باید در کنار قرآن اهل‌بیت را به عنوان معلم داشته باشیم.
مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور با بیان اینکه این اختتامیه مقدمه مهمی برای یک افتتاحیه است، افزود: شما نفرات برتر باید کانون‌های قرآن و عترت را در دانشگاه فعال کنید و حامی پیام در عرصه‌های مختلف و حوزه های زیستی ما باشید.
وی با بیان اینکه شما باید اقتصاد قرآنی را برای مردم و دانشجویان تشریح کنید، بیان کرد:   تشریح مدیریت قرآنی و تشریح علوم در عرصه های قرآنی برای مردم از دیگر رسالتهای شما دانشجویان نخبه قرآنی است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه می طلبد که مسئولین فرهنگی برنامه ریزی دقیقی برای ارتقاء مسله قرآن در سطوح مختلف دانشحویی داشته باشند، افزود: خیلی از این نفراتی که امروز حائز رتبه شده اند به همت شخص خودشان بوده و ما مسئولین نقش زیادی در این توانمندی آنها نداشته ایم.
وی در پایان یادآور شد: باید به گونه‌ای باشد که وقتی دانشجو وارد دانشگاه می شود در سطحی از دانشگاه خارج شود که اثرات فرهنگی و قرآنی دانشگاه بر روی وی نمایان باشد.
captcha