منازل وقفی مساجد در اختیار مؤسسات قرآنی قرار می‌گیرد
کد خبر: 3541246
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳

منازل وقفی مساجد در اختیار مؤسسات قرآنی قرار می‌گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کردستان با اشار ه به اینکه موسسات قرآنی باید استقلال خود را به دست آورند، گفت: اولویت اول واگذاری منازل وقفی مساجد مؤسسات قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌ا‌لمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام میثم عباسپور، مدیر مؤسسات قرآنی مهدیه و معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کردستان امروز، ششم آبان ماه در جلسه مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان کردستان اظهار کرد: کار قرآنی برگه، آرم، لوگو، دستور و نامه‌نگاری نمی‌خواهد و اولویت واگذاری خانه‌های وقفی با مؤسسات قرآنی نزدیک آن هاست.

 وی افزود: بزرگترین موقوفه قرآن و عترت کشور در شهر سنندج واقع شده است و درآمد این موقوفه صرف کارهای قرآنی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام اینکه ما موقوفه قرآنی در استان نداشتیم، بیان کرد: در این راستا اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان جایگاه دو منظوره  CNG را به عنوان وقف قرآنی در استان احداث کرده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش موقوفات قرآنی بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع می‌کند، بیان کرد: در سال جاری به همت ترویج و تبلیغات صورت گرفته، تعداد موقوفات قرآنی استان کردستان افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام میثم عباسپور عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه در راستای ترویج فرهنگ قرآنی بدون هیچ چشم داشتی یا اسم و رسمی خانه های وقفی را در اختیار موسسات قرآنی قرار می‌دهد.

وی در پایان به طرح آموزش حفظ مجازی قرآن اشاره کرد و یادآور شد: طرح حفظ مجازی قرآن به منظور تسهیل امر حفظ قرآن بریا شرکت‌کنندگان در استان اجرا می‌شود و حق الزحمه، مربیان و اعتبار این طرح بدون هیچ چشم داشتی در اختیار مؤسسات قرآنی قرار می‌گیرد. 

علی میرزایی، مدیر یکی از مؤسسات قرآنی سنندج در ادامه این جلسه گفت: یک تفاهم‌نامه‌ با ارگان های ذی‌صلاح در حوزه فرهنگی، ترویجی و آموزشی و پژوهشی مثمر ثمر هستند، داشته باشیم و هم با آموزش عالی در دانشگاه‌ها و هم آموزش و پرورش در زمینه آموزش عمومی تفاهم نامه داشته باشیم تا آموزش ضمن خدمت آموزش و پرورش به اتحادیه‌ها واگذار شود.

وی بیان کرد: مؤسسات و مربیان قرآنی که طرح‌های ابداعی و بومی دارند، این طرح‌ها را در اختیار اتحادیه قرار دهیم تا برروی آن‌ها کارکنیم و آن ها را اجرایی کنیم.

میرزایی یادآور شد: اتحادیه مؤسسات قرآنی مرکز کار کند تا دست استان برای کارهای اجرایی باز باشد  و کارهای اجرایی از مرکز به استان ها واگذار شود و اعتبار برای آن‌ها تخصیص یابد.

captcha