برگزاری دوره کارورزی ویژه بانوان داور در حاشیه مسابقات سراسری قرآن کریم
کد خبر: 3541247
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
نکوفال خبرداد:

برگزاری دوره کارورزی ویژه بانوان داور در حاشیه مسابقات سراسری قرآن کریم

گروه فعالیت های قرآنی: مسئول کمیته بانوان ستاد راهبری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: در این دوره از مسابقات برای اولین بار علاوه بر تیم داوری اصلی، دوره کارورزی ویژه بانوان داور هم برگزار شد و 13 نفر در قالب تیم کارورزی اقدام به تحلیل تلاوت ها می کنند.

حامده نکوفال، مسئول کمیته بانوان ستاد راهبری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد: امسال برای اولین بار مسابقات سراسری قرآن بصورت جشنواره ای و با حضور شرکت کنندگان همه رشته ها در حال برگزاری است. 

وی افزود: در این دوره از مسابقات در بخش بانوان چهار گروه داوری در رشته های معارف، همسرایی و همخوانی قرآن کریم و دعاخوانی، حفظ 10 و 20 جزء و ترتیل، قرائت و حفظ کل داریم.

نکوفال گفت: در سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن برای اولین بار علاوه بر تیم داوری اصلی، دوره کارورزی ویژه بانوان داور در سالن شهید آوینی برگزار کردیم، به اینصورت که همزمان با برگزاری مسابقات حفظ 10 جزء، 20 جزء و ترتیل، 13 نفر در قالب تیم کارورزی اقدام به تحلیل تلاوت ها و تهیه فرم های داوری توصیفی قرائتها می کنند.

مسئول کمیته بانوان ستاد راهبری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن ادامه داد: داوران در تیم کارورزی، به متسابقین امتیاز نمی دهند و فقط نحوه قرائت ها را به صورت توصیفی و تحلیلی در فرم های داوری ثبت می کنند؛ تیم داوری اصلی گاهی به گزارشات داوران کارورز رجوع می کردند و این امر سبب ارتقای دقت در امتیاز دهی شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل تیم کارورزی داوران در این دوره از مسابقات قسمتی از برنامه های مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در زمینه ساماندهی امور داوران است، اضافه کرد: ساماندهی امور داوران با هدف ارتقای سطح داوری ها از دیگر برنامه های مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف است.

نکوفال در خصوص سطح داوری بانوان در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، بیان کرد: امسال با وجود نزدیک بودن امتیازات سطح داوری ها خوب بود، در بخش فنی جهت حصول اطمینان از صحت محاسبات هم از دو سیستم مستقل محاسبه به صورت همزمان استفاده کردیم.

مسئول کمیته بانوان ستاد راهبری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن با اشاره به مکان برگزاری مسابقات، تصریح کرد: با توجه به اینکه شاهد بارش باران بودیم اما از نظر متمرکز بودن فضای بسیار خوبی دارد، جا دارد از اوقاف گیلان بدلیل میزبانی بسیار خوب تشکر و قدردانی کنم.

وی گفت: هر سال در مسابقات کشوری شاهد ریزش بسیار متسابقین بودیم اما در این دوره از مسابقات میزان ریزش بسیار کمتر بود و ما  شاهد حضور بانوان با فرزندان خردسالشان هستیم که با شور واشتیاق خود را به محل مسابقات رسانده اند. فضای تعاملی  بسیار خوبی بین رقابت کنندگان برقرار است. ان شاالله  همواره شاهد ارتقای سطح قرآنی مسابقات بانوان باشیم.
captcha