درهای بیت امام راحل در خمین به روی جامعه قرآنی باز می‌شود
کد خبر: 3541275
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴

درهای بیت امام راحل در خمین به روی جامعه قرآنی باز می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول جدید مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) و بیت تاریخی امام راحل در خمین گفت: در زمینه قرآنی در بیت امام راحل کاری انجام نشده در صورتی که برگزاری محافل قرآنی می‌تواند زینت بخش این مکان باشد، بیت امام راحل آمادگی برگزاری جلسات قرآنی را دارد، بیت امام(ره) با خبرگزاری ایکنا به علت دغدغه قرآنی که دارد همکاری مستمر خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا مرودشتی، مسئول جدید مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) و بیت تاریخی امام راحل در خمین، پنجشنبه 6 آبان‌ماه، در نشست مطبوعاتی با هدف ارائه عملکرد و برنامه‌های آتی گفت: اندیشه امام(ره) در گفتار و عمل ایشان نمایان است اما مسکوت مانده و استفاده نشده است.
وی با بیان اینکه هرکس به شکل مقطعی برای بیت امام راحل کار می‌کند افزود: به این دلیل این مکان معنوی و تاریخی گمنام مانده و به جایگاه اصلی خود نرسیده است. بیت امام خمینی(ره) متعلق به هیچ گروه خاص و مصادره‌ای نیست و فقط مربوط به خانواده امام راحل به عنوان متولی آن است.
حجت‌الاسلام مرودشتی با اشاره به اینکه مسلمانان و آزادی‌خواهان مدیون مردم خمین هستند تصریح کرد: زادگاه امام راحل باید شهری توریستی شود، پیشرفت این صنعت می‌تواند مشکلات اقتصادی خمین را حل کند.
وی یکی از اقدامات آتی خود برای معرفی بیت تاریخی امام راحل را  حضور در برنامه‌ها و همایش‌های استانی و کشوری و دعوت  از عموم مردم برای بازدید از بیت عنوان کرد.
مسئول مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) اظهار داشت : توسعه زادگاه تا آرامگاه یکی دیگر از طرح پیشنهادی برای معرفی بیت امام خمینی(ره) است و ماکتی از بیت امام در میادین شهرستان‌های سراسر کشور و ماکتی از آرامگاه امام(ره) نیز در خمین قرار داده می‌شود.
وی افزود: با استفاده از طرح آژانس کتاب، کتاب‌هایی که درباره اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی است به دست علاقمندان به آشنایی با شخصیت امام راحل رسانده می‌شود.
این مقام مسئول تهیه سبد کتاب با موضوع امام(ره) و استقرار آن در ادارات،  بیمارستان‌ها و مراکز عمومی را از دیگر اقدامات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برای معرفی دیدگاه‌های ایشان بیان کرد.
حجت‌الاسلام مروشتی افزود:  در شاهراهای اصلی کشور شعارهای مربوط به حضرت امام به شکل سه بعدی بر کوه‌ها قرار داده می‌شود تا همه مردم با آن بزرگ مرد تاریخ آشنا شوند.
وی  با تاکید بر اینکه در تمام اعیاد ملی و مذهبی در بیت باید برنامه اجرا شود گفت: به پیشنهاد نوه امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام سید علی خمینی دهه اول صفر بیت متبرک به نام حسین(ع) خواهد شد، حضور خانواده امام در محل تولد ایشان سبب شناخت بیشتر مردم نسبت به خانواده امام می‌شود.
تولیت بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین ادامه داد: جلسه مشترکی با اصحاب فرهنگ هنر و فعالان قرآنی تشکیل خواهد شد و انجمن ادبی خمین با نام روح‌الله و با حضور برترین شاعران دوباره احیا میشود.
وی آرمان و اندیشه امام خمینی(ره) را ترویج قرآن دانست و تاکید کرد: در زمینه قرآنی در بیت کاری نشده است در صورتی که برگزاری محافل قرآنی می‌تواند زینت بخش این مکان باشد و بیت امام راحل آمادگی برگزاری جلسات قرآنی را در این مکان معنوی دارد.
 این مقام مسئول با انتقاد از عدم حضور خبرنگاران خمین علی رغم اطلاع رسانی قبلی در این نشست مطبوعاتی گفت: اخبار بیت تاریخی امام راحل باید جزو مهمترین اخبار شهرستان باشد.
حجت‌الاسلام مرودشتی با بیان مسئولیت سنگینی که خبرنگاران در انعکاس اخبار بر عهده دارند خاطرنشان کرد: بیت امام خمینی(ره) با خبرگزاری ایکنا به علت فعالیت و دغدغه قرآنی که دارد همکاری مستمر خواهد داشت .
captcha