راهپیمایی اربعین، مانور عظیم امت اسلامی بود
کد خبر: 3548774
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷
عرب‌پور:

راهپیمایی اربعین، مانور عظیم امت اسلامی بود

گروه سیاسی: امام جمعه موقت کرمان گفت: راهپیمایی اربعین، مانور عظیم امت اسلامی بود که در بعد سیاسی، رسانه‌های غربی تلاش کردند آن را کوچک جلوه دهند که توطئه‌ای مشخص بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، امام جمعه موقت کرمان در خطبه‌های نمازجمعه کرمان با اشاره به دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب گفت: بسیج پدیده و رویداد ارزشمندی بود که خدا به امام الهام کردند و وجود و خدمات بسیج در عرصه دفاع مقدس و دیگر عرصه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست و تقدیر رهبری دلیلی بر این عظمت است.
وی بیان کرد: بسیج تشکیل یافته از همه افراد مؤمن جامعه است و لذا هفته بسیج را به همه مردم تبریک می‌گوییم.
امام جمعه موقت کرمان افزود: راهپیمایی اربعین، مانور عظیم از امت اسلامی بود که در بعد سیاسی، رسانه‌های غربی عمدی تلاش کردند آن را کوچک جلوه دهند و توطئه‌ای مشخص بود.
حجت‌الاسلام عرب‌پور گفت: بعد دیگر این راهپیمایی، عشق و خدماتی بود که به اهل بیت(ص) انجام شد و این چهره اسلام رحمانی است که همه مردم برای یک امر مقدس در کنار یکدیگر کار کنند نه چهره‌ای که امروز تکفیری‌ها به نام اسلام انجام می‌دهند و با انفجار تانکر سوحت عده زیادی از مردم بیگناه را به شهادت می‌رسانند.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری دهه آخر صفر به نام دهه وقف گفت: برخی از موقوفات در استان کرمان ریشه هفتصد ساله دارد و خیرین و متمولان برای آیندگان نیز وقف کنند و انشاءالله مردم برای این امر خیر تشویق شوند.
امام جمعه موقت کرمان تأکید کرد: متولیان خیر باید با برنامه‌ریزی و هدایت اداره اوقاف و امور خیریه اموال وقف را تکثیر دهند.
وی با تسلیت 28 صفر سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) ادامه داد: به زندگی امام حسن(ع) آنطور که باید پرداخته نشده و حق این است که آن امام بزرگوار و زندگی این شخصیت در ابعاد مختلف شناخته شود و ایشان از نطر سیمای طاهری، رفتارهای اجتماعی و اخلاق، حسن بودند.
وی گفت: هبچ تردید و شبهه‌ای نیست که خداوند مسئولیت امامت و رهبری جامعه را بر دوش امامان گذاشته و بنا به متضیات زمان این امر را انجام می‌دادند.
حجت‌الاسلام عرب‌پور با اشاره به صلح امام حسن(ع) افزود: جماعتی صلح را رد می‌کردند، عده‌ای هم صلح را خوب می‌دانستند و الان هم وجود دارند کسانی که عافیت طلب و دنیا طلب هستند.
وی بیان کرد: گروه سوم می‌گفتند امام حسن مجتبی(ع) امام معصوم است و هر تصمیمی بگیرد به نفع امت اسلامی است که تحلیل درستی است و شیعیان بر این عقیده هستند.
وی گفت: بی‌انضباطی بسیار زیاد در نیروهای مسلح، سادگی ها و نابخردی های افراد، پول ها و سرمایه‌های کلان در دست دشمن، خستگی از جنگ‌های گذشته و خیانت فرماندهان سپاه امام حسن(ع) از جمله عوامل این صلح بود.
captcha