تسهیل تبادلات فرهنگی ایران و ایتالیا/ ضرورت معرفی صحیح ایران
کد خبر: 3548880
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

تسهیل تبادلات فرهنگی ایران و ایتالیا/ ضرورت معرفی صحیح ایران

کانون خبرنگاران نبأ: «ماسیمو برای» در افتتاحیه اولین دور گفت‌و‌گوهای ایران و اروپا، حضور هیات فرهنگی ایران در کشور ایتالیا را با اهمیت خواند و بر نقش این کشور در ارتقای تبادلات فرهنگی ایران و اروپا تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا، نبأ ماسیمو برای، رییس بنیاد دایرةالمعارف ایتالیا و وزیر سابق میراث و فعاليت‌هاي فرهنگی و گردشگری این کشور در مراسم افتتاحیه اولین دور گفت‌وگوهای ایران و اروپا گفت: چندی پیش و در مقام وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری سفری به ایران داشتم که نقطه عطفی در شناخت من از فرهنگ و تمدن غنی ایران بود.
وی افزود: معتقدم همه ما در غرب باید ایران را بیشتر و دقیق‌تر بشناسیم که به دقت و درستی معتقد است باید برای برقراری صلح و امنیت، به گفت‌وگو بپردازیم. ملت ایران مفتخر به داشتن چنین فرهنگ غنی است که بسیار با ارزش محسوب می‌شود.
وزیر سابق میراث و فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری ایتالیا همچنین به نقش اینگونه نشست‌ها در برقراری تعامل بهتر و مناسب‌تر اشاره کرد و افزود: دو کشور ایران و ایتالیا دارای سوابق بسیار طولانی، تاریخی و ارزشمند در همکاری و تعامل با یکدیگر هستند که ایتالیا می‌تواند در تعامل فرهنگی ایران و اروپا نقش مثبت و سازنده‌ای را ایفا نماید و در توسعه همکاری‌ها از جنبه‌های مختلف نیز تأثیرگذار است.
ماسیمو برای، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر اخیر خود به ایران تأکید کرد: بسیار خرسندم از این که با ملتی که به زیبایی با فرهنگ خود آشناست و برای آن ارزش قائل است برخورد کردم.
وی در ادامه با تشکر از جمهوری اسلامی ایران که تلاش می‌کند فرهنگ را با زبان فرهنگی به جهان منتقل کند، گفت: همه متخصصان و اندیشمندانی که در این برنامه حضور دارند باید تلاش کنند تا ایران را بر خلاف تبلیغات منفی و غیرواقعی برخی رسانه‌ها و مطبوعات جهان، به زیبایی و درستی معرفی کنیم.
ماسیمو برای در پایان تأکید کرد: ملاقات‌های بسیار خوب من با دکتر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در چند روز گذشته، بسیار قابل توجه و دوستانه بود که زمینه همکاری‌های بهتر و مطلوب‌تر دو کشور را فراهم می‌کند.
در این برنامه که به مدت دو روز از سوی مرکز مطالعات فرهنگی و بین‌المللی معاونت آموزش و پژوهش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در ایتالیا به میزبانی بنیاد دایرةالمعارف ایتالیا برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی، مسجدجامعی، استاد دانشگاه و سفیر اسبق کشورمان در واتیکان، محمدجواد صاحبي، ريیس شورای علمی دبیرخانه دین‌پژوهان کشور، سيد يحيي يثربي، استاد گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبايي (ره)، محمدمهدی مظاهري، عضو هيأت علمي دانشگاه تهران و رييس مؤسسه فرهنگي اكو، سید احمدرضا خضری، استاد دانشگاه و رایزن اسبق کشورمان در اسپانیا و مشاور رییس دانشگاه تهران، محمدجعفر جوادی‌ارجمند، استاد دانشگاه تهران، اکبر قولی، رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا  و جمیله کوکبی از مرکز مطالعات فرهنگی و بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حضور دارند.
ماسّيمو برای، رییس بنیاد داریرة‌المعارف ایتالیا و وزیر سابق میراث و فعاليت‌هاي فرهنگی و گردشگری این کشور، مارکو مانچینی، معاون وزیر آموزش دانشگاه و تحقیقات ایتالیا و ایران‌شناس و رییس موسسه مطالعاتی خاورمیانه و آفریقا، آدولفو مورگانتی، بنیانگذار انجمن فرهنگی بین‌المللی هویت اروپا، پیتر آنجلو بوتافوکو، نویسنده و روزنامه‌نگار، آدریانو روسی، استاد شرق‌شناسی ناپل و متخصص زبان پهلوی، فلیچتا فرارو، ایران‌شناس و فارغ التحصیل زبان و ادبیات فارسی، ماسیمو پاپا، حقوقدان و اسلام‌شناس و ایران‌شناس و تعدادی از دیگر شخصیت‌های برجسته فرهنگی این کشور، هیأت فرهنگی ایتالیا در این گفت‌وگوها هستند.
سمانه حسام
captcha