اقامه نماز فرصتی ارزشمند برای پالایش روح انسان است
کد خبر: 3549462
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

اقامه نماز فرصتی ارزشمند برای پالایش روح انسان است

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز گیلان گفت: اقامه نماز روح انسان را پالایش کرده و چرک‌ های روح را می‌زداید و انسان طیب می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام ابوطالب حجازی، رئیس ستاد اقامه نماز گیلان امروز در اجلاس استانی که با موضوع نماز و کاهش آسیب های اجتماعی در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، نماز را عامل معنویت دانست و با اشاره به فرموده امام(ره) درباره نماز اظهار کرد: نماز مهمترین اعمال دینی است که اگر قبول درگاه خداوند شود، عبادت های دیگر هم قبول می‌ شود و اگر پذیرفته نشود اعمال دیگر هم قبول نمی‌ شود.

وی با اشاره به اینکه نماز در مکتب اسلام دارای اهمیت فراوان است و انسان را از ارتکاب به منکرات باز می دارد، افزود: نماز انسان را به سمت معنویت سوق داده و از گناه دور می‌ کند، روح انسان را پالایش کرده و چرک‌ های روح را می‌زداید و انسان طیب می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان اصلاح جامعه و جلوگیری از فسادهای اجتماعی را یکی از کارکردهای نماز دانست و گفت: عمده‌ترین دلیل توجه همه ادیان مخصوصا اسلام به فریضه نماز، آثار فردی و اجتماعی آن است،‌ زیرا نماز انسان را تربیت می‌کند.

حجت الاسلام حجازی با بیان اینکه انسان نمازگزار منظم و تابع مقررات است، عنوان کرد:‌ توجه به اوقات انسان را منظم، منضبط، تکلیف‌مدار و قانون‌مند بار می‌آورد که هم برای خود فرد و هم برای اجتماع مفید است.

captcha