مراسم گرامیداشت رحلت پیامبر اکرم(ص) در پدافند هوایی ارک برگزار شد
کد خبر: 3549833
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

مراسم گرامیداشت رحلت پیامبر اکرم(ص) در پدافند هوایی ارک برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم گرامیداشت رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی ارک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به مناسبت فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، مراسم عزاداری و سخنرانی در حسینیه چهارده معصوم(ع) مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی اراک برگزار شد.
حجت‌الاسلام فلاح تهرانی به عنوان سخنران این مراسم به برسی ابعاد شخصیتی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) پرداخت و گفت: پیامبر اسلام(ص) در طول رسالت خود آزار و اذیت بسیاری دید چنانچه خود ایشان هم فرومدند: هیچ پیامبری مانند من اذیت نشد. تاریخ انبیاء الهی پر است از اذیتهای که مخالفان با ایشان داشتند.
وی ادامه داد: هر قومی پیامبر خود را به طرق مختلف آزار می رسانند، حضرت نوح(ع) در برخی روایات نزیدیک به ۲۵۰۰سال عمر داشته که ۹۵۰سال آن را پیامبر خدا بوده در این مدت زیاد کمتر از صد نفر به ایشان ایمان آوردند و در زمانی که به امر خدا مشغول ساخت کشتی شد همواره مورد تمسخر و استهزا قومش قرار می‌گرفت.
حجت‌الاسلام تهرانی افزود: مخالفان و لجوجان، حضرت ابراهیم (ع) را در آتش افکندند اما ایمان نیاروند، حضرت موسی(ع) با آن همه معجزاتی که به اذن خدا برای قومش آورد وقتی از سپاهیان فرعون فرار کردند و به رود نیل رسیدند همراهان حضرت موسی(ع) ناامید و مایوس شدند تا اینکه حضرت به آنها گفت: خدا با ماست نگران نباشید، بلافاصله رود نیل به امر خداوند شکافته شد و حضرت موسی(ع) و یارانش از آن عبور کردند و فرعونیان غرق شدند با این همه معجره، وقتی به سرزمینی رسیدند که در آنجا مردم بت می‌پرستیدند از حضرت موسی(ع) خواستند که برای آنها خداونی مانند بتان بیاورد.
وی افزود: این آزار و اذیت‌ها و نافرمانی‌ها در مقابل آزاری که پیامبر(ص) دید هیچ است، پیامبر اسلام(ص) در زمان جاهلیت که دختران خود را زنده به گور می‌کردند ظهور کرد و افرادی که غیر از شراب خوردن و آواز خواندن چیزی بلد نبودند را به اسلام دعوت می‌کرد و همواره مورد آزار و شماتت کافران و مشرکان قرار می‌گرفت.
حجت‌الاسلام تهرانی در ادامه گفت: پیامبر اسلام(ص) شخصاً در بسیاری از جنگ‌ها شرکت داشتند و قوت قلبی برای مؤمنان در شرایط سخت جنگ بودند به طوری که حضرت علی(ع) کسی که قلعه خیبر را از جا کند می‌فرماید: ما وقتی در جنگ خسته می‌شدیم به چهره مبارک پیامبر(ص) نگاه می‌کردیم .
وی در پایان با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) زحمات زیادی کشیدند تا دین اسلام به دست ما برسد افزود: همگان باید قدر این دین را بدانند و به شایعات و شبهه‌پراکنی در خصوص پیامبر(ص) و اسلام را دامن نزنند و مانند کسانی نباشیم که بعد از رحلت آن حضرت عهد و پیمان خود را فراموش کردند بلکه با بینش و بصیرت کافی اگر سؤال و شبهه‌ای داریم از اهل علم و فن سؤال کنیم تا دچار گمراهی و اشتباه نگردیم.
یادآور می‌شود: مداحی و سینه‌زنی از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.
captcha