2 درصد از موقوفات مازندران در حوزه قرآنی است
کد خبر: 3549948
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

2 درصد از موقوفات مازندران در حوزه قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران گفت: موقوفه در حوزه قرآن در استان مازندران اندک است و حدود 2 درصد موقوفات استان مازندران را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران حجت‌الاسلام ستار علیزاده ظهر امروز نهم آذرماه 95 در همایش «وقف و ترویج فرهنگ قرآنی» که در قائمشهر برگزار شد،گفت:موقوفه در حوزه قرآن در استان مازندران اندک است و حدود 2 درصد موقوفات استان مازندران را شامل می‌شود.
وی با اشاره به وجود 141 موقوفه در حوزه قرآن کریم در مازندران، افزود: از این تعداد 84 موقوفه در حوزه قرآن درپیش از انقلاب که پس از انقلاب اسلامی  54 موقوفه احیا شد و از سال 1390 تا کنون 25 وقف در حوزه قرآن در مازندران انجام شده است.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان اینکه بهترین راه جهانی کردن قرآن توجه به سنت وقف قرآنی است،  تصریح کرد: امروز دنیا تشنه معارف اسلامی است و باید تلاش کنیم تا قرآن را بیشتر مردم معرفی کنیم.
وی افزود: کشورهای مختلف به مواردی همچون قدرت سخت افزاری و نرم افزاری، پول و قدرت نظامی‌شان می بالند اما ایران اسلامی به حیات طیبه زیر چتر قرآن کریم و اهل بیت(ع) افتخار می‌کند.
captcha