رویکردهای تازه شبکه قرآن و معارف سیما در حوزه نوجوانان و اطلاع‌‎رسانی
کد خبر: 3550005
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵
محمدزاده عنوان کرد:

رویکردهای تازه شبکه قرآن و معارف سیما در حوزه نوجوانان و اطلاع‌‎رسانی

گروه هنر: مدیر شبکه قرآن یادآور شد: با تاکیداتی که مقام معظم رهبری بر مسئله نوجوانان داشتند، نگاهی ویژه به این حوزه در شبکه قرآن داریم لذا گروهی تحت عنوان کودک و نوجوان راه‎اندازی شد تا آنچه نیاز است تولید شود، همچنین گروهی را در شبکه ایجاد کردیم که در آن اطلاع‎رسانی قرآنی انجام می‌شود.

محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) با بیان اینکه این شبکه مخاطبان گسترده ای دارد، اظهار کرد: هر شبکه در سیما برای خود مخاطبان خاصی دارد. در این میان شبکه قرآن نیز مخاطبان کثیری را به خود اختصاص داده، برای همین وظیفه خود می دانیم که با همه توان در جهت برنامه سازی بهتر قدم برداریم تا بتوانیم به سبب تولیدات این شبکه، مروج فرهنگ و تفکر قرآنی در جامعه باشیم، البته در مسیر پیش رویمان مشکلات مختلفی وجود دارد که سعی می کنیم با بهره بردن از روحیه جهادی آنها را پشت سر گذاریم.

وی افزود: با تاکیداتی که مقام معظم رهبری بر مسئله نوجوانان داشتند ما نگاهی ویژه به این حوزه در شبکه قرآن داریم لذا گروهی تحت عنوان کودک و نوجوان در شبکه قرآن راه اندازه کردیم تا آنچه نیاز است تولید شود، همچنین گروهی را در شبکه راه اندازی کردیم که در آن اطلاع رسانی قرآنی انجام می شود، زیرا احساس کردیم در این زمینه (اطلاع رسانی) اقدامات کاملی انجام نشده است، پس نیاز بود از طریق شبکه قرآن تمام اتفاقاتی که با رویکرد قرآنی در کشور انجام می شود، شناسایی شده و به مردم معرفی کنیم.

محمدزاده در انتهای سخنانش تاکید کرد: در راستای اطلاع رسانی قرآنی ما برنامه ای را تحت عنوان «رصد» راه اندازی کردیم؛ این برنامه که ساعت 19 روزهای زوج روی آنتن می رود تمامی فعالیت های قرآنی در داخل و خارج کشور را تحت پوشش قرار می دهد. این برنامه سعی کند در کنار پوشش تمام اتفاقات قرآنی به نوعی با عملکرد خود مروج فرهنگ قرآنی باشد، چون باور داریم در کنار برنامه سازی می بایست فرهنگ ساز نیز باشیم.

captcha