دانشجوی تراز انقلاب؛ فراجناحی و جریان‌ساز
کد خبر: 3550335
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

دانشجوی تراز انقلاب؛ فراجناحی و جریان‌ساز

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: دانشجوی تراز انقلاب، به‌جای اینکه تحت تأثیر یک جناح سیاسی خاص قرار گیرد، خود جریان‌ساز است و فراجناحی و فراقومیتی عمل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 12 آذرماه با اشاره به 16 آذر، روز دانشجو، گفت: دانشجویان از تأثیرگذارترین اقشار جامعه هستند که روح پویایی و نشاط را در جامعه می‌دمند؛ لذا این روز برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.
امام جمعه شهرستان زاهدان با بیان اینکه جنبش دانشجویی برآمده از بطن انقلاب اسلامی بوده و همواره در صحنه‌ها حضور فعال و نقش‌آفرینی مؤثر داشته است، افزود: باید مراقب بود جنبش دانشجویی ما تحت نفوذ بیگانگان قرار نگیرد.
وی اظهار کرد: دانشجویان باید در خط مقدم مقابله با نفوذ بیگانگان قرار داشته باشند و اگر این مهم اتفاق بیفتد، جامعه ما یک جامعه نمونه می‌شود و می‌تواند بهترین الگو برای سایر جوامع باشد.
آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: دانشجویان دارای روحیه انقلابی و انتقادی هستند و وجود این روحیه سبب می‌شود تا اگر عملکرد نامطلوبی از سوی برخی مسئولان وجود داشته باشد، اصلاح شود، لذا باید از این انتقادهای سازنده و نه مخرب، بهره گرفت.
وی با بیان اینکه فضای دانشگاه با فضای معمولی جامعه تفاوت دارد و باید فضایی آزاد و سرشار از تحرک سالم باشد، افزود: به جای اینکه در دانشگاه‌ها فقط از یک جریان سیاسی برای سخنرانی دعوت ‌شود، باید نمایندگانی از دو یا سه حزب حضور پیدا کرده و با یکدیگر مناظره کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان با اشاره به نزدیکی انتخابات و لزوم جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد از فضای دانشگاهی، عنوان کرد: دانشجوی تراز انقلاب، به‌جای اینکه تحت تأثیر یک جناح سیاسی خاص قرار گیرد، خود جریان‌ساز است و فراجناحی و فراقومیتی عمل می‌کند.
captcha