شبکه تبلیغی، باید بیش از گذشته موضوع مهدویت و انتظار را تبیین کنند
کد خبر: 3550835
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
حجت‌الاسلام نصیر نیک‌نژاد:

شبکه تبلیغی، باید بیش از گذشته موضوع مهدویت و انتظار را تبیین کنند

کانون خبرنگاران نبأ:‌ مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران، با تبریک ماه ربیع‌الاول، از مبلغان خواست در محافل دینی خود به موضوع مهدویت و انتظار بپردازند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین نصیر نیک‌نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول، ماه پیامبر رحمة للعالمین، به سالروز آغاز زعامت و امامت حضرت مهدی(عج) در نهم این ماه اشاره و با تبریک این روز مهم در تاریخ اسلام، از شبکه تبلیغی خواست بیش از گذشته، موضوع مهدویت و انتظار را برای آحاد جامعه تبیین کنند.
وی بیان کرد: منتظران واقعی حضرت مهدی(عج) در طول تاریخ و هم‌اکنون به دنبال تحقق عدالت راستین هستند که لازمه این چنین عدالتی، امید، تحرک، حماسه، نفی باطل و طلب حق، صلابت و قیام به همراه اعتقاد صحیح توحیدی، محمدی، علوی و عمل به واجبات و ترک محرمات است و به همین دلیل لازم است بتوانیم با اجرای برنامه‌های مختلف، آحاد جامعه به‌ویژه قشر جوان را با فلسفه مهدویت آشنا کنیم.
نیک‌نژاد اظهار کرد: استان تهران با ظرفیت چهار هزار مبلغ و مبلغه، نقش بسیار مهمی در تبلیغ فرهنگ اسلامی، ترویج سبک زندگی اسلامی ــ ایرانی و برپایی برنامه‌های مناسبتی دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران، در ادامه سخنان خود،‌ یکی از شاخص‌های سازمان را برگزاری دوره‌های آموزشی بصیرت‌افزایی برای گروه‌های هدف و سایر اقشار تأثیرگذار جامعه مانند شبکه تبلیغی، مداحان، مسئولان هیئت‌های مذهبی و خانواده‌ها برشمرد.
وی افزود: 155 روحانی مستقر در شهرک‌ها و روستاهای استان تهران به همراه 800 مرکز و مؤسسه قرآنی در این ایام خجسته به برنامه‌های متنوعی خواهند پرداخت که شامل جشن آغاز زعامت حضرت مهدی(عج)،‌ برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، اعزام مربیان تفسیر قرآن است.
این مسئول فرهنگی، تصریح کرد: این ایام در تمامی مراکز فرهنگی، آموزشی، دینی، بهترین فرصت برای تشریح و تبیین هرچه مطلوب‌تر فرهنگ انتظار، ویژگی منتظران، شاخصه‌های جامعه مهدوی است؛ بنابراین شایسته است مبلغان و مبلغات، این فرصت را مغتنم شمرده و از این ظرفیت، نهایت استفاده را در تبلیغ جامع و فراگیر نیاز جامعه بشری به امام را بنمایند.
captcha