جشنواره ملی ایده‌های قرآنی در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 3550948
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

جشنواره ملی ایده‌های قرآنی در اصفهان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری جشنواره ملی ایده‌های قرآنی در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبر گزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان صبح امروز یکشنبه 14 آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: توسعه فرهنگ قرآنی باعث می‌شود که ما به صورت عمیق‌تر وارد موضوعات قرآنی بشویم و در این میان وظیفه‌ای که به اصفهان محول شده است برگزاری جشنواره‌های قرآنی است.
وی افزود: واقعیت این است که متاسفانه ما نسبت به قرآن همت کامل به خرج نداده‌ایم و نه تنها ما بلکه درکل جهان اسلام نسبت به قرآن بی‌مهری شده است و این بی مهری ها و کم کاری‌ها باید جبران شود، به‌ویژه در ایران که یک کشور اسلامی است.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد: همه رویدادها گاهی وجه احساسی و گاهی عقلانی دارند،  اما قرآن نقطه عطف احساس و عقل است، صوت قرآن احساس را بر میان می‌انگیزد و تفکر در آن عقلانیت را ضرورت می‌بخشد.
قطبی با بیان اینکه قرآن سند تمدن آینده بشری است، گفت: قرآن همه نیازهای بشر را به صورت کامل و جامع در خود جای داده است، قرآن بدونه هیچ کم و کاستی بر انسان‌ها عرضه شده است. 
وی  افزود: قرآن در منظومه فعالیت‌های فرهنگی بالاترین ظرفیت را دارد، اما متاسفانه ما ضعف حضور قرآن را در فعالیت‌های فرهنگی احساس می‌کنیم و برای جبران این ضعف چهار مسیر فضای عمومی، ادبیات، صنایع وسنت‌ها و آیین‌ها را دنبال می‌کنیم.
وی در ادامه گفت: منظور از صنایع قرآنی ابزاری است که با استفاده آن می‌توان فعالیت‌های قرآنی را افزایش دهیم، ولی متاسفانه کار جدی در حوزه صنایع تا به امروز صورت نگرفته است. 
رئیس  دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره  ملی ایده‌های قرآنی در اصفهان، ادامه داد:  این جشنواره نقطه آغاز تحول در بخش صنایع به شمار می‌رود،  فرایند رسیدن به محصول نقطه آغاز ایجاد تحول و جریان سازی در رسیدن به صنایع ایده پردازی است تا ایده‌ای صورت نگیرد، ما نمی‌توانیم به تولیدی در بخش صنایع برسیم. 
وی تصریح کرد: ایده پردازی نقطه اصلی جشنواره ماست و ایده‌ها به سه دسته ایده‌های بهبود بخش، تغییر بخش و ایده‌های تاسیسی و ابداعی تقسیم می‌شوند. 
وی به چگونگی جزییات برگزاری جشنواره ملی ایده‌های قرآنی پرداخت و گفت: ما در این جشنواره به دنبال ایده‌ها محصولات و فعالیت‌های قرآنی هستیم و این جشنواره هیچ محدودیت سنی از لحاظ شرکت کنندگان ندارد و علاقه مندان فرصت دارند، ایده‌های خود را از تاریخ 15 آذر لغایت 15بهمن به سایتwww. Morsalat. Ir  ارسال کنند.  
وی افرود: پس از اینکه ایده پردازان ایده‌های خود را ارسال کردند، هیئت داوری ایده‌های قابل را جدا کرده و برای آن‌ها یک دوره کوتاه مدت ایده پروری برگزار می‌کند و پس از آن شرکت کنندگان ایده های خود را باز پروری می‌کنند. 
قطبی ادامه داد: از ایده پردازان برتر تقدیر به عمل می‌آید و از آن‌ها به جهت تولید ایده حمایت مالی می‌شود و اگر ایده‌ای ایده پردازی برگزیده شد، ولی خودش توانایی تولید آن ایده را نداشت ما فرایند مرسوم جذب سرمایه گذار را با روش ایجاد ارتباط بین ایده پرداز و تولید کننده را فراهم می‌کنیم.  
وی در پایان گفت: موضوع جشنواره ملی ایده‌های نوع شامل موضوعات آموزشی و کمک آموزشی چند رسانه ای هنری، بازی و اسباب بازی سرگرمی تزئینات و هدایا فرهنگ سازی آیین‌ها و مناسک آلبوم‌ها پویانمایی و بازی‌ها محلی با محوریت قرآن است.
captcha