پروژه قرآنی شهر ریز ناتمام ماند
کد خبر: 3551092
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

پروژه قرآنی شهر ریز ناتمام ماند

کانون خبرنگاران نبأ: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: با مخالفت شورای اسلامی شهر ریز طرح دارالقرآن این شهر از محل موقوفه «زائر حسین ریزی» متوقف و نیمه کاره مانده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نشست خبری اصحاب رسانه با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در دهه وقف و به مناسبت برگزاری چهارمین همایش «یاوران وقف»، روز یکشنبه، 14 آذرماه در محل سالن کنفرانس این اداره‌کل برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی محمدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در این نشست رسانه‌ای با بیان اینکه دو وقف قرآنی ۳۰۰ میلیون ریالی در این دهه به ثبت رسیده است، گفت: سومین وقف قرآنی در استان بوشهر توسط واقف نیک‌اندیش، کریم حسین‌آبادی، یک قطعه زمین با کاربری مسکونی به مساحت ۱۷۳ مترمربع و ارزش ریالی ۶۰۰ میلیون ریال در محله خضر شهر برازجان است که جهت فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی وقف شده است.
وی با بیان اینکه موکب «زائر حسین ریزی» پذیرای بیش از ۵۰ هزار نفر زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه شهر خرمشهر بوده است، اظهار کرد: موکب عشاق الحسین‌(ع) آستان مقدس امامزاده‌ میراحمد(ع) در اتوبان استان‌های جنوب ایران در حد فاصل شهرستان‌های دشتی و تنگستان روزانه‌ پذیرای زائران اعزامی از استان‌های هرمزگان، فارس و سیستان و بلوچستان به مراسم اربعین بودند؛ با تدبیر علیرضا یزاف، تولیت این آستان مقدس، اکیپ‌های امداد هلال احمر نیز روزانه به خدمت‌رسانی مشغول شدند؛ همچنین دو موکب دیگر در شهرستان‌های کنگان و دیلم در این ایام برپا شده بود.
حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: موکب «زائر حسین ریزی» استان بوشهر در مرز شلمچه شهر خرمشهر با نقاط UTM آن در سامانه جامع سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان یکی از رقبات موقوفه «زائر حسین ریزی» نیز ثبت شده است و فاز اول این مجتمع اردوگاهی، خدماتی و فرهنگی؛ روزانه در سه وعده از زائران پیاده‌روی اربعین حسینی که به این موکب مراجعه می‌کردند، پذیرایی می‌شدند و همچنین در فاز دوم موکب «زائر حسین ریزی» پذیرایی از زائران با خرما، کیک و چای به طور شبانه‌روزی انجام می‌گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اضافه کرد: جمع ریالی کمک‌های مردمی به موکب آستان بوشهر در مرز شلمچه که شامل پنج دستگاه کانکس و کانتینر، ۵۰ تخته پتو، یک تن خرما، مواد شوینده، ۲۰ کیلو چای خشک، ۳۰ تانکر آب 30 هزار لیتری، شربت، خدمات پذیرایی، خدمات ترابری و راه‌سازی، سه نیسان چوب و هیزم، 994 میلیون و 900 هزار ریال بود.
محمدیان اضافه کرد: ادارات اوقاف استان آذربایجان شرقی و لرستان، اقلام پذیرایی شامل ۲۳ هزار بطری آب آشامیدنی و ۶/۵ تن سیب‌زمینی به مبلغ 86 میلیون ریال به این موکب اهدا کردند.
وی با اشاره به اینکه موقوفه زائر حسین‌ ریزی یکی از موقوفه‌های واقع در شهر ریز است، یادآور شد: در راستای نیت واقف موقوفه «زائر حسین ریزی» سالانه جمعی از مشتاقان به مشاهد مشرفه و به ویژه زیارت کربلا و مشهد اعزام می‌شوند و لازم به ذکر است که نیت موقوفه، قید مکان را ندارد و آذرماه امسال نیز تعداد ۱۴۰ نفر زائر اولی به حرم رضوی اعزام می‌شوند و ۴۰ نفر از اعزامی‌ها از شهر ریز هستند.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: تلاش شد دارالقرآن شهر ریز از محل موقوفه «زائر حسین ریزی» و با هماهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، تکمیل و تحویل داده شود و با توجه به اینکه استاندار بوشهر با اجرای این پروژه قرآنی موافقت داشتند، ولی شورای اسلامی شهر ریز با تکمیل طرح دارالقرآن مخالفت کردند و در حال حاضر این طرح قرآنی، متوقف و نیمه کاره مانده است.
این مقام مسئول در پایان راه‌اندازی مرکز اسناد اوقاف استان بوشهر، رونمایی از تابلو نقاشی آیت‌الله شیخ حسن آل عصفور در مسجد جمعه بندر بوشهر، برگزاری نشست صنفی در شهرستان‌ها، تشکیل جلسه شورای مشورتی با ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، تجلیل از واقفان جدید و رسانه‌های فعال در امر وقف، نشست قرآنی در بقاع متبركه شاخص، افتتاح خانه بهداشت و سلامت وقفی، تجلیل از افتخارآفرینان مسابقات قرآنی، جلسه هم‌اندیشی دانشجویان دشتستانی به مناسبت ۱۶ آذرماه در آستان مقدس امامزاده شاهزاده ابراهیم(ع) روستای نی‌نیزک شهر برازجان را بخشی از برنامه‌های دهه وقف در بوشهر عنوان کرد.
حامد فکوری
captcha