بسیج جهانی مدنظر بنیانگذار انقلاب در حال تحقق
کد خبر: 3551341
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
سردار حسن علایی عنوان کرد:

بسیج جهانی مدنظر بنیانگذار انقلاب در حال تحقق

گروه جهاد و حماسه: مدیر انتشارات روایت فتح گفت: امام خمینی(ره) خواستار تشکیل بسیج جهانی بودند و خوشبختانه پس از سه دهه این امر در حال تحقق است؛ اتفاقاتی که در یمن، عراق، سوریه، فلسطین، نیجریه و کشورهای آمریکای لاتین و ... رخ می‌دهد، بنا به اذعان آنها، مبتنی بر تفکر بسیجی است که از انقلاب اسلامی دریافت کرده‌اند.

سردار حسن علایی، مدیر انتشارات روایت فتح در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به ویژگی‌های انقلابی‌گری بسیج و بسیجی گفت: شاخص‌های انقلابی‌گری از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است که نخستین شاخص از نظر ایشان، شناخت مبانی و اصول اعتقادی است و اگر کسی بخواهد انقلابی باشد و انقلابی بماند باید این شاخص را داشته باشد که این موضوع هم در بیانات امام خمینی(ره) و هم مقام معظم رهبری وجود دارد.

وی افزود: ظلم‌ستیزی از شاخص‌های دیگری است که مورد تأکید بوده و در رابطه با همین موضع مرزبندی خودی و غیرخودی نیز وجود دارد و اگر ما فاصله و مرز بین خودی و غیرخودی را ترسیم نکنیم، نمی‌توانیم در بحث دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی موفق شویم.

سردار علایی با تأکید بر بصیرت عنوان کرد: باید در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، و نظامی و ... بصریت داشته باشیم؛ چرا که شناخت دشمن از طریق بصیرت‌افزایی محقق می‌شود، به همین دلیل ناگزیر از داشتن بصیرت هستیم.

وی تصریح کرد: درست است که در حال حاضر به صورت فیزیکی با دشمن مواجه نیستیم، اما حضور دشمن در عرصه‌های گوناگون جنگ نرم در بحث‌های اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سایبری روشن است و  با آنها مواجه هستیم و اگر می‌خواهیم در این حوزه با دشمن مقابله کنیم، بصیرت لازمه کار است و در صورتی که فهم این موضوع را پیدا کنیم، مواضعی که خواهیم گرفت و رفتاری که خواهیم کرد، همراه با بصیرت خواهد بود و به ترفندهای دشمن ساده‌لوحانه نگاه نمی‌کنیم.

سردار علایی در ادامه با اشاره به وظیفه بسیج و بسیجی بیان کرد: همانطور که عنوان کردم؛ بسیجی باید بصیر بوده و دید روشنی داشته باشد و این موضوع در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصادی نیز مطرح است؛ چرا که اگر اقتصاد مقاومتی را به درستی درک و فهم نکرده باشد، کار پیش نمی رود. از این رو با شناخت بصیرانه دشمن، مواضعی که می‌گیرد از این امر متأثر می‌شود.

وی یادآور شد: اگر تفکر بسیجی را نشناسیم و عملیاتی نکنیم، از خود گذشتگی، فداکاری، ایثار و گذشت معنایی نخواهد داشت و در صورتی که این گونه نباشد مدیریت جهادی نیز به تبع آن معنایی نمی‌یابد، به همین دلیل تفکر بسیجی نقطه اتکال همه اتفاقات میمون و مبارکی است که پیش می‌آید. یعنی تفکر بسیجی می‌تواند گره‌گشای مشکلات ما در عرصه‌های گوناگون از جمله مدیریت جهادی باشد که در این راستا باید مسئولان نیز این دید را داشته باشند.

سردار علایی با تأکید بر مسئله بسیج جهانی عنوان کرد: این موضوع حرف جدیدی نیست و امام خمینی(ره) زمانی که در قید حیات بودند، این حرکت را آغاز کردند و خواستار تشکیل بسیج جهانی بودند و خوشبختانه پس از سه دهه این اتفاقات در حال رخ دادن است، اتفاقاتی که در یمن، عراق، سوریه، فلسطین، نیجریه و کشورهای آمریکای لاتین و ... رخ می‌دهد، بنا به اذعان آنها، مبتنی بر تفکرات بسیجی است که از انقلاب اسلامی دریافت کرده‌اند.

مدیر انتشارات روایت فتح در ادامه اظهار کرد: اگر انقلاب اسلامی بخواهد در عرصه جهانی به موفقیت‌هایی دست یابد، باید بسیج جهانی را تشکیل دهد، توفیقات بزرگی که نیروهای جهانی عراق و سوریه دارند، ناشی از نفوذ تفکر بسیجی است و به عینه بسیج جهانی اسلام را می‌بینیم.

captcha