بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد
کد خبر: 3551623
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون خبرنگاران نبأ: به‌مناسبت روز دانشجو و همزمان با روز «وقف، علم و فناوری» مراسمی با حضور رئیس، کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد روز گذشته، 15 آذر‌ماه در محل سالن اجتماعات شیخ طوسی این دانشکده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا، نبأ، به نقل از پایگاه خبری دانشکده علوم قرآنی مشهد طلیعه، این مراسم با قرائت آیاتی چند از سوره مبارکه طه توسط احسان محمدی نفر اول سی و یکمین دوره مسابقات ملی دانشجویان سراسر کشور و نیز نفر اول سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آغاز و در ادامه نماهنگی از منویات مقام معظم رهبری در خصوص اسلام آمریکایی و وظایف دانشجویان قرآنی پخش شد.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین زارع مهرجردی، رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد ضمن تبریک روز دانشجو، میلاد پیامبر(ص) و ولادت امام صادق(ع)، یاد و خاطره  سه نفر از شهدای دانشجو که در سال 1332 در راه تثبیت دین و عمل به وظایف دین و استکبارستیزی با دشمن و مبارزه با استکبار داخلی به شهادت رسیدند را گرامی داشت.
وی افزود: شهدای دانشجو برگ زرینی را بر تاریخ سیاست دانشجویان ایجاد کردند و مسیری را در پیش گرفتند که امام حسین(ع)، 1400 سال پیش برای همه آزادمردان تاریخ ثبت کردند.
حجت‌الاسلام زارع مهرجردی هم‌چنین تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان، مبارزاتی که جوانان با نظام ستم‌شاهی داشتند و تقدیم هزاران شهید انقلابی و حرکات دانشجویان معتقد امروزی پیروی امام را حرکت در مسیر همین دانشجویان شهید دانست.
رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد در ادامه مراسم، هدف و مسیر شهدای دانشجو را پیشرفت کشور و مبارزه با استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: این مبارزه مبتنی بر کلام قرآن و پیغمبر(ص) است.
وی در پایان سخنرانی خود و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مبارزه با سلطه و استکبار تعطیل‌پذیر نیست و آمریکا اتم استکبار جهانی و شیطان بزرگ است، اظهار کرد: این مبارزه جزء وظایف اساسی و مبانی انقلاب بوده و یک انسان انقلابی باید یک انسان استکبارستیز باشد و امیدواریم توفیق ادامه راه شهدا را داشته باشیم.
قرائت بیانیه بسیج دانشجویی دانشکده در خصوص ناعهدی‌های آمریکا، پخش کلیپ‌های دانشجویی، شعر طنز، اجرای مسابقه، کلیپ‌های متناسب با هفته وقف و آشنایی با ساختار سازمان اوقاف و امور خیریه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
یادآور می‌شود، از سه نفر از دانشجویان ممتاز علمی دارای معدل بالای 19، 10 نفر از برترین‌های المپیاد قرآن و عترت و شش نفر از فعالان فرهنگی و قرآنی دانشکده با اهدای لوح در این مراسم تقدیر به عمل آمد.
captcha