«خدمتگزاری» نقطه آغاز جوان مومن انقلابی است
کد خبر: 3552126
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
زاکانی:

«خدمتگزاری» نقطه آغاز جوان مومن انقلابی است

گروه اجتماعی: نماینده تهران در مجلس نهم با بیان اینکه جوان مومن انقلابی نقظه آغاز خودش را خدمتگزاری گذاشته است، اضافه کرد: گروه های جهادی فرهنگ مهدوی را توسعه می دهند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس نهم عصر امروز، 17 آذر در همایش شکوه هجرت با عنوان «جوان مومن انقلابی» که در دانشگاه گیلان برگزار شد، خوش درخشیدن جوانان خودباور بر محور ایمان و اعتقاد را فتح الفتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: داشته ها و سرمایه های امروز ما میراث فداکاری و خدمتگزاری آن جوانان است.

وی با بیان اینکه «عدالت» از بدو خلقت مورد توجه آحاد جامعه بشری بوده است، افزود: عدل و مواجهه با ظلم اساس انقلاب اسلامی است. از عدل و عدالت خواهی در صحیفه سجادیه به عنوان زینت متقین یاد می شود.

زاکانی با اشاره به تحقق عدالت در جامعه، اضافه کرد: در جامعه عدالت محور از یک سو فرصت های برابر با توجه به قابلیت های افراد در اختیار آنان قرار می گیرد و از سویی دیگر، فقر و فساد و تبعیض در چنین جامعه ای روی خوش نخواهد دید و از همه ابعاد مددرسانی، کمک و خیرخواهی و در یک کلام عطر فرهنگ بسیجی و انقلابی به مشام خواهد رسید. متاسفانه بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب هنوز کاستی هایی در این بخش وجود دارد.

نماینده تهران در مجلس نهم انقلاب اسلامی را یک انقلاب جهانی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی معنویت را در کنار شعار آزادی و عدالت غرب و شرق به جامعه بشری معرفی کرد لذا انتظار ما بیشتر از چیزی است که وجود دارد.

وی با بیان اینکه علت مشکلات دو منشاء اعتقادی و عملکردی دارد، یادآور شد: نگاه عده ای از مسئولان به ظرفیت های داخل کشور است و به کوشش در جهت رونق بخشی این ظرفیت ها و رسیدن به استقلال ایران اسلامی باور دارند، البته از همه فرصت های منطقه ای و جهانی نیز بهره مند می شوند. در این نگاه تولید ثروت در کنار توزیع مناسب و جلوگیری از ایجاد گسست میان فقیر و غنی یک ارزش است.

زاکانی ادامه داد: برخی از مسئولان باورهای انقلابی را فراموش کرده اند و اساسا راه رسیدن به خوبی ها و رفع مشکلات جامعه را در بیگانگان می جویند و به ظرفیت های داخلی باور ندارند. در چنین دیدگاهی غفلت در مقابل ظرفیت های داخلی و محتاج بودن به ظرفیت های خارجی به عنوان اصل قرار می گیرد.

نماینده مجلس نهم خوبی ها را قابل اقتباس دانست و عنوان کرد: برای اقتباس از خوبی‌های غرب گزینشی برخورد می‌کنیم و مطلوب خودمان را برمی گزینیم، اما برای رسیدن به مدینه فاضله نباید در خدمت غرب باشیم.

وی با اشاره به تفاوت های جامعه لیبرال سرمایه داری و اسلام، گفت: جامعه ساخته شده بر مبنای انسان با جامعه ای که خدا بر آن حاکم است تفاوت اساسی دارد، زیرا زیرساخت ها و شرایط جامعه توسعه یافته غربی بر مبنای اقتصاد و جامعه اسلامی بر مبنای فرهنگ است. انسان غربی یک نمونه تکرارپذیر و همه ابزارها در خدمت غربی شدن است.

زاکانی با بیان اینکه جامعه اسلامی افق بی انتها را مد نظر قرار می دهد که در زمان ظهور محقق می شود، تصریح کرد: در جامعه ای زندگی می کنیم که مدینه النبی الگوی ما و جامعه علوی افتخار ماست، اما فاصله زیادی با این الگو داریم که به غفلت از خودباوری بر مبنای ایمان و اعتقاد مد نظر امام راحل و عدم اتکا به جوانان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، برمی گردد.

نماینده تهران در مجلس نهم بخشی از مشکلات را متوجه نگاه غلط دولت به غرب دانست و گفت: همچنین دولت با انبوهی از پروژه های ناتمام، عدم اولویت گذاری در اقدامات و بی برنامگی مواجه است.

وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی با غفلت نسبت به نظارت مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در دستگاه قضایی نیز با تشکیل سالانه حدود 16 میلیون پرونده و 7 هزار و 500 قاضی با آسیب مواجه هستیم، زیرا با چنین حجمی از پرونده ها امکان استنباط دقیق حق بسیار دشوار است. اطاله پرونده کرسنت از سال 87 تاکنون یک نمونه است که هنوز به سرانجام نرسیده و قاضی آن باید با عدالت و بینش سیاسی رفتار کند.

زاکانی بر الگو بودن انقلاب اسلامی به واسطه پیام انقلاب و ایستادگی مردم تاکید کرد و متذکر شد: با مدیریت جهادی و انقلابی مشکلات مرتفع خواهد شد. گروه های جهادی دانشجویی به عنوان کف مدیریت جهادی، علاوه بر عدالت، ظرفیت خدمتگزاری و رسیدگی به فرودستان را ایجاد می کنند و مرهمی بر آلام و دردهای امروز و فردای کشور بدون نگاه به خارج خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مدیریت جهادی ابتدا فرد ساخته می شود، خاطرنشان کرد: اگر خود را بسازیم و رشد پیدا کنیم هیچ طوفانی نمی تواند ما را جابجا کند. انسان خودساخته است که می تواند دست دیگران را بگیرد و به نیازمندان و محرومان جامعه توجه داشته باشد.

نماینده مجلس نهم با بیان اینکه جوان مومن انقلابی نقظه آغاز خودش را خدمتگزاری گذاشته است، اضافه کرد: گروه های جهادی فرهنگ مهدوی را توسعه می دهند و شهدای دفاع مقدس را الگوی خود قرار داده اند، زیرا شهدای مخلص در دانشگاه جنگ رشد پیدا کرده بودند. از شهدا آموختیم که عده و عده مهم نیست و کار باید با اخلاص انجام شود.

زاکانی پیروزی اسلام را فرهنگ دفاع مقدس دانست و گفت: تا وقتی هستیم باید پای ارزش های انقلاب اسلامی بمانیم و مشکلات ما را مایوس نکند. مقام معظم رهبری امید زیادی به جوانان انقلابی دارند لذا وظیفه جوانان است که فرهنگ خدمتگزاری را در جامعه احیا کنند. برای رسیدن به جامعه اسلامی تمدن ساز نیازمند یک تحول بزرگ هستیم.

به گزارش ایکنا، در پایان مراسم مذکور از گروه ها و خادمین جهادی تقدیر و تجلیل شد.

captcha