تنها 17 دارالقرآن در آموزش و پرورش کرمانشاه فعال هستند
کد خبر: 3554682
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کرم‌پور:

تنها 17 دارالقرآن در آموزش و پرورش کرمانشاه فعال هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کرمانشاه از فعالیت 17 دارالقرآن در سراسر استان خبر داد و گفت: در سطح نواحی شهرستان کرمانشاه 6 دارالقرآن فعال هستند.

حمزه کرم‌پور، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، از فعالیت تنها 17 مرکز دارالقرآن در این سازمان طی سال تحصیلی جاری در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد در سطح نواحی شهرستان کرمانشاه 6 دارالقرآن فعالیت داشته است.
وی با تأکید بر اهمیت ارتقاء جایگاه فعالیت دارالقرآن‌‌ها در این سازمان، افزود: در اکثر دارالقرآن‌ها در سطح نواحی آموزش‌ روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، تفسیر، ترجمه و نغمات قرآنی ارائه می‌شود.
کرم‌پور تصریح کرد: در سراسر استان 17 دارالقرآن این سازمان درحال فعالیت در 24 منطقه آموزشی هستند که تنها در 11 منطقه آموزشی استان دارالقرآن فعالیت دارد.
رئیس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کرمانشاه با اشاره به تعداد دارالقرآن‌های فعال در مناطق آموزشی، اظهار کرد: مشکل مناطقی که دارالقرآن در آن فعال نیست مشکل مکانی است.
وی با دادن پیشنهاداتی برای رفع این مشکل درادامه گفت: در این مناطق مدارس می‌توانند شیفت مخالف را در اختیار دارالقرآن‌ها قرار دهند و یا اینکه در این مناطق از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز برای رفع این مشکل می‌توان بهره گرفت.
کرم‌پور در پایان یکی از عمده‌ترین مشکلات دارالقرآن‌های این سازمان را مشکلات مالی دانست و افزود: در مسیر رفع این مشکل موقوفات قرآنی بسیار تأثرگذارند و استان کرمانشاه در سطح کشور از بیشترین موقوفات قرآنی برخوردار است و ما می‌بینیم در اکثر استان‌ها این مشکل برطرف شده اما استان کرمانشاه همچنان با این مشکل روبه‌رو است.
یادآور می‌شود، شناخت و پرورش استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان و برگزاری دوره‌های آموزشی قرآنی از مهم‌ترین فعالیت‌های دارالقرآن‌های آموزش و پرورش است.
captcha