حرکت مردمی ملت ایران در 9 دی مبتنی بر نگرش عاشورایی بود
کد خبر: 3557123
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
علی‌محمد نائینی:

حرکت مردمی ملت ایران در 9 دی مبتنی بر نگرش عاشورایی بود

گروه سیاسی: دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی با بیان اینکه حرکت مردمی ملت ایران در 9 دی مبتنی بر نگرش عاشورایی بود، گفت: مردم ایران در سخت‌ترین شرایط از کربلا، عاشورا و امام حسین(ع) قدرت گرفته‌اند و هیچ رویداد و حادثه‌ای نمی‌توانست مثل حادثه روز عاشورا ملت ایران را در 9 دی به حرکت درآورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی‌محمد نائینی، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی امروز، سه‌شنبه، 7 دی‌ماه در آستانه فرارسیدن روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با حضور در نشستی خبری به تشریح اهم برنامه‌های این ستاد پرداخت.
وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی و دشمنی‌های نظام سلطه طی دهه‌های گذشته با نظام و انقلاب اسلامی گفت: نظام سلطه اولین و اصلی‌ترین معارض و مخالف نظام اسلامی به شمار می‌رود زیرا با پیروزی انقلاب اسلامی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا خود را بازنده اصلی این رویداد مهم دانسته و بزرگ‌ترین مانع اهداف سلطه‌طلبان خود تلقی می‌کرد؛ از همین رو از ابتدای ظهور انقلاب اسلامی تلاش‌های همه‌جانبه‌ای را برای تغییر و دگرگونی نظام  جمهوری اسلامی به کار بست.
نائینی افزود: مهم‌ترین اقداماتی که غرب به ویژه آمریکا برای بازگرداندن ایران انقلابی به وضعیت گذشته و یا مهار و کنترل و تسخیر آن در دستور کار خود قرار داده و آنها را عملیاتی کرد، عبارت بود از راه‌اندازی کودتای نظامی، آشوب‌های داخلی، جنگ کم‌شدت از طریق تحریک و حمایت از گروه‌های تروریستی، کمک و پشتیبانی از حرکات تجزیه‌طلبانه، جنگ تحمیلی، تحریم و جنگ اقتصادی، اختلال در روابط ایران با کشورهای جهان تحت راهبرد انزواسازی، ناآرام‌سازی و ایجاد بی‌ثباتی، راه‌اندازی جنگ نرم، جنگ روانی و در نهایت جنگ هوشمند است که فتنه 88 نیز در همین راستا برنامه‌ریزی و ایجاد شد.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی با بیان اینکه انتخابات 22 خرداد نشان داد جمهوری اسلامی ایران در اوج ثبات، اقتدار و رقابت سیاسی است، گفت: در شرایطی که هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کرد و موقعیت نظام استثنایی و ممتاز بود، دروغ، افترا و تهمت در کشور علیه نظام به راه افتاد و از ابتدای تبلیغات انتخاباتی موج تقلب در انتخابات با بهره‌گیری از تکنیک‌های عملیاتی روانی نهادینه شد.
وی اظهار کرد: امروز در ایام گرامیداشت حماسه‌ای شکوهمند تاریخی به نام حماسه 9 دی 88 قرار گرفته‌ایم؛ واقعه‌ای که ملت ایران در طول یک روز توانست با آفرینش حماسه‌ای جاودانه، سیاست‌های دنیای استکبار را قلع و قمع و دفن کند.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی با بیان اینکه نهم دی‌ماه اوج شکوه انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: حماسه مردمی 9 دی نشان‌دهنده بیداری وصف‌ناپذیر و آگاهی، هوشمندی، خردورزی و عمل به موقع و قاطع و تمام‌کننده ملت ایران بود؛ نهم دی‌ماه تجلی روح وحدت و انقلاب و روح عاشورا در کالبد ملت مسلمان ایران بود و این روز به تعبیر رهبر معظم انقلاب باطل‌السحر فتنه شد.
وی تصریح کرد: فتنه بزرگ 88 بر اساس راهبردها، سیاست‌ها و سناریوهای قدرت‌های استکباری و با جهالت و قدرت‌طلبی افراد و شخصیت‌هایی که از انقلاب اعتبار گرفته بودند و سال‌های سال به آنها اعتماد شده بود و مناصب کلیدی نظام در اختیار آنها قرار گرفته بود شکل گرفت اما ملت ایران در آن حرکت طوفانی در 9 دی کاخ آرزوهای دشمنان را ویران کرد و یأس و ناامیدی را به جبهه دشمنان اسلام سوق داد و دوباره نفس‌های انقلاب در روح و جان جامعه ما دمیده شد.
حرکت مردمی ملت ایران در 9 دی مبتنی بر نگرش عاشورایی بود
نائینی ادامه داد: دنیای استکبار و عوامل دست‌نشانده او در بلاد اسلامی احساس کردند که امواج این انقلاب شکوهمند در درون مرزهای ایران محصور نخواهد ماند برای همین با طراحی‌های استراتژیک به جنگ با این انقلاب آمدند تا اجازه ندهند الگو و مدل موفق از یک انقلاب بزرگ بر مبنای ارزش‌های اسلامی شکل گیرد؛ الگویی که می‌توند به همه نقاط جهان اسلامی گسترش یابد و به تدریج فضای تنفس حیاتی آمریکا و اروپایی‌ها را در جهان اسلام تنگ کند.
وی با اشاره به تلاش قدرت‌های استکباری برای همسو کردن برخی عوامل داخلی و ایجاد فتنه در نظام جمهوری اسلامی گفت: اولین شاخصه فتنه شکل‌گیری همسویی و همکاری محافل داخلی و خارجی بود؛ همبستگی بین جریان قدرت‌طلب و هنجارشکن با نظام سلطه یکی از مؤلفه‌های شکل‌گیری فتنه 88 محسوب می‌شود.
نائینی افزود: در سال 88 حرکت عناصر قدرت‌طلب داخلی در چارچوب طرح‌های دشمن بود که با بهره‌گیری از مدل انقلاب‌های رنگی در مسیر اجرای نقشه نظام سلطه قرار گرفت.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی گفت: اردوکشی خیابانی و رویارویی با نظام جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از شاخص‌های فتنه 88 بود که معمولاً در همه انقلاب‌های رنگی وجود داشته است؛ فتنه‌گران با اردوکشی خیابانی دست به آشوب و تخریب زدند و رسانه‌های غربی تصویری از ایران بی‌ثبات را به دنیا منتقل کردند.
وی با بیان اینکه هنجارشکنی و عبور از قانون و ایستادگی برابر حاکمیت شاخص دیگر شکل‌دهنده فتنه 88 بود، اظهار کرد: جریان فتنه از این طریق خسارت‌های سنگین سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی در ابعاد داخلی و خارجی به نظام تحمیل کرد.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی ادامه داد: همه حوادث نشان از یک طرح و اقدام مشترک علیه نظام است؛ در واقع در فتنه 88 دشمن با همه دارایی و سرمایه به میدان آمد چرا که آنها در پیروزی خود تردید نداشتند؛ حماسه نهم دی یکجا همه جبهه معارض را درهم شکست.
وی با بیان اینکه مردم در 9 دی 88 در یک روز توانستند آمریکا را شکست دهند، اظهار کرد: بعد از عاشورای 88 مردم دیدند که اعماق واقعه فتنه عظیم 88 اعتقادات و باورهای ملت ایران و عاشورا و هویت دینی ما را نشانه رفته است لذا هیچ‌کس در خانه نماند و همه کفن‌پوش به خیابان‌ها آمدند و حماسه 9 دی را خلق کردند.
نائینی با تأکید بر اینکه مدیریت مقام معظم رهبری مهم‌ترین عامل آفرینش حماسه 9 دی و مهار فتنه بود، گفت: مقام معظم رهبری با آشکارسازی ماهیت فتنه، با بهره‌گیری از قدرت مردمی نظام، انرژی و ظرفیت جامعه را به جریان انداخت و با مدیریت مردمی و انقلابی بساط فتنه را جمع کردند.
وی افزود: حرکت مردمی ملت ایران در 9 دی مبتنی بر نگرش عاشورایی بود؛ مردم ایران در سخت‌ترین شرایط از کربلا، عاشورا و امام حسین(ع) قدرت گرفته‌اند و هیچ رویداد و حادثه‌ای نمی‌توانست مثل حادثه روز عاشورا ملت ایران را در 9 دی به حرکت درآورد بنابراین احساسی که در 9 دی به جریان افتاد با روح عاشورا درآمیخته شد.
نائینی با اشاره به ویژگی‌های منحصربفرد حماسه 9 دی گفت: به رغم گذشت هفت سال از آن دوران با توجه به تداوم و تشدید توطئه‌های دشمنان بیرونی نظام اسلامی و سرپل‌های داخلی آنها می‌تواند به عنوان الگویی مؤثر برای مواجهه با تهدیدات و چالش‌های پیش رو بهره‌گیری قرار گیرد.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی تصریح کرد: آنچه باید از فتنه 88 عبرت گرفت این است که به برکت ولایت و رهبری می‌توان از پیچیده‌ترین فتنه‌ها عبور کرد؛ چرا که قیام مردمی 9 دی دفاع از ولایت و قانون بود و پیامش این بود که در نظام جمهوری اسلامی ایران امکان فروپاشی از درون نیست و به همین خاطر پروژه انقلاب رنگی در 9 دی رنگ باخت.
نائینی گفت: روح حرکت مردم ایران روح ولایت و حسین بن علی (ع) بود. همچنان که فرمودند: " دست خدای متعال، روح ولایت و روح حسین‌بن‌علی(علیه‌السلام) در لحظه لحظه آن حماسه ماندگار دیده می‌شد." لذا نهم دی سال 1388 به عنوان روز « روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد؛ چرا در نهم دی، حجت  بر همه تمام شد.
وی با بیان اینکه در حماسه 9 دی وحدت و یکپارچگی ملت ایران آشکار و دشمنان انقلاب اسلامی به عظمت آن اعتراف کردند، افزود: در 9 دی قدرت بسیج ملت ایران یک بار دیگر برای نظام سلطه آشکار شد و 9 دی نشان داد نظام جمهوری اسلامی از اعتماد مردمی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
نائینی گفت: حماسه نهم دی را می‌توان پیروزی بصیرت مردم ایران بر مبنای روح ایمان و ولایت معرفی کرد از این جهت در هفتمین سال بزرگداشت این قله فراموش‌نشدنی شعار محوری امسال تحت عنوان «یوم‌الله نهم دی؛ تجلی بصیرت، ولایتمداری و نفوذناپذیری مردم ایران» مشخص شده است و رویکرد و سیاست‌های بزرگداشت این حماسه، تبیین و روشنگری است و توجه به لایه‌های عمیق پیدایش و ظهور حماسه نهم دی، تبیین زمینه‌های شکل‌گیری این حماسه، کالبدشکافی فتنه 88 به عنوان اقدام از پیش طراحی شده براندازی نرم و بررسی ظرفیت‌های حماسه نهم دی در مواجهه با تهدیدات و چالش‌های جدید محورهای اصلی این ستاد خواهد بود.
وی افزود: با برپایی نشست‌های بصیرتی، همایش‌های علمی و معرفتی، برگزاری نمایشگاه‌های آثار هنری، نشست‌های ادبی، انتشار ویژه‌نامه و کتب و نرم‌افزار و برپایی برنامه‌های گفت‌وگومحور روشنگری‌هایی در رابطه با محورهای تعیین شده انجام دهیم.
وی اعزام سخنوران به شهرها و مراکز استان‌ها را از جمله برنامه‌های ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی عنوان کرد و گفت: تجمع بزرگ ده‌هزار نفری طلاب حوزه‌های علمیه تهران و اقشار مختلف مردم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی نهم دی‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی اظهار کرد: همچنین مراسم دیگری در مسجد لولاگر تهران با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم صدیقی برگزار می‌شود؛ همایش علمی «ایران، آمریکا، تسلیم و مقاومت» با نگاه بصیرتی و حضور بیش از 400 نفر از اساتید دانشگاهی چهارشنبه، 8 دی‌ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.
برگزاری 30 کنگره شعر بصیرت، ولایت‌مداری و نفوذناپذیری مردم، برگزاری گالری عکس با موضوع 9 دی، پخش برنامه از شبکه‌های مختلف صدا و سیما، همایش بصیرتی با حضور کارگران در بیش از 1000 پایگاه، برگزاری دومین همایش علمداران بصیرت با تجلیل از بازیگران و کارگردانان مطرح کشور، برپایی گفتمان‌های بصیرتی، برپایی بیش از 6000  گردهمایی، نشست بصیرتی و تجمع‌های مختلف تبیینی - تحلیلی در قالب نهضت بصیرت‌افزایی، ساخت نرم افزار اندروید بصیرت، ساماندهی و فعال‌سازی بیش از 5000 وبلاگ و برپایی ششمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» از دیگر برنامه‌هایی ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی است که از سوی رئیس این ستاد اعلام شد.
captcha