جنگ داخلی سوریه ثمره فتنه خواص است
کد خبر: 3559025
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
رجبی:

جنگ داخلی سوریه ثمره فتنه خواص است

گروه سیاسی: معاون سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به جنگ داخلی سوریه افزود: فجایع سوریه نمونه‌ای از فتنه خواص است، فتنه‌ای که از بیرون از کشور هدایت شد و در نهایت توانست دو دستگی ایجاد کند، دشمنان اسلام منافع خاص خودشان را در منطقه دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به مناسبت هفته بصیرت جلسه آگاه‌سازی سیاسی در مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی اراک، امروز، 13 دی‌ماه با حضور عزیز سلطانی فرمانده مرکز، سرهنگ پاسدار حسین رجبی معاون سیاسی سپاه روح‌الله استان و جمعی از کارکنان وظیفه، پایور و هنرآموزان جدیدالورد برگزار شد.
رجبی، معاون سیاسی سپاه روح‌الله استان در این مراسم با اشاره تاریخچه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفت: نظام اسلامی همیشه با چالش‌ها و دشمنانی از بدو انقلاب روبه‌رو بوده است، اتفاقاتی که در سال 88 شاهد بودیم باید ریشه‌یابی و حماسه‌ای که در 9 دی در برابر این فتنه‌ها به وقوع پیوست باید همواره برای مردم بازگو شود.
این مقام مسئول ادامه داد: با کمی منطق و تأمل می‌توان متوجه شد که حوادثی که در فتنه 88 رخ داد چه در داخل و چه در خارج از کشور، تحت نظارت سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه طراحی و اجرا شد، افرادی که از مدت‌ها قبل برای چنین روزی برنامه‌ریزی کرده بودند، فضای سیاسی سال 88 و غفلت و ساده‌لوحی عده‌ای شرایط مطلوب را برای آنها فراهم کرد.
 وی با اشاره به ایستادگی مردم در برابر فتنه خواص گفت: روز 9 دی عنایتی از طرف خداوند در افزایش بصیرت مردم بود، در دوران حکومت امام علی(ع) نیز عده‌ای از خواص در برابر امام عصر خویش شورش کردند و سرانجام کار آنها و اهدافشان برای مردم افشا شد.
معاون سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر حفظ اتحاد در جامعه اسلامی ادامه داد: امام علی(ع) برای اینکه حکومت اسلامی دچار نفاق و آسیب نشود چندین سال سکوت پیشه کرد و حتی با خلفای راشدین در تدبیر امور مردم همکاری کرد و اعتراضی نکرد باید از تاریخ درس گرفت.
وی در ادامه با اشاره به جنگ داخلی سوریه افزود: فجایع سوریه نمونه‌ای دیگری از فتنه خواص است، فتنه‌ای که از بیرون از کشور هدایت شد و در نهایت توانست دو دستگی ایجاد کند، تحولات سوریه با معیارهای انقلاب کاملاً تفاوت داشت، دشمنان اسلام منافع خاص خودشان را در منطقه دنبال می‌کنند.
رجبی در پایان با اشاره به 8 سال دفاع مقدس گفت: جانبازان سرمایه‌های نظام اسلامی هستند باید قدر آنها را دانست و به وضعیت مادی و معنوی آنها رسیدگی کرد، حقوق‌های نجومی خلاف ارزش‌های انقلاب است این حقوق‌ها روحیه اشرافی‌گری را ترویج می‌دهد که باید با آن مقالبله کرد.
captcha